شناسهٔ خبر: 68230251 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

انتشار گزارش جزئیات تصمیم های داوری در هفته اول

گزارش جزئیات تصمیم های داوری در هفته اول رقابت های فصل 1404-1403منتشر شد. گزارش جزئیات تصمیم های داوری در هفته اول رقابت های فصل 1404-1403منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، رقابت‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور پنجشنبه و جمعه گذشته در حالی پیگیری شد که حضور VAR در دو دیدار حساس کمک شایانی به آرامش کلی در فضای فوتبالی کشور و همچنین تمرکز داوران کرد.

دانیال مرادی، سرپرست دپارتمان داوری در خصوص عملکرد داوران در هر یک از این دیدارها گفت: در خصوص سه بازی روز اول از هفته نخست عملکرد مطلوبی را در هر سه بازی شاهد بودیم که در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان از VAR استفاده شد که تمام تصمیم‌های داور مسابقه را تأیید کرد.

او در خصوص تأثیر داور ویدئویی در جریان بازی شمس آذر قزوین و استقلال تهران تاکید کرد: خودم در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین بودم. خدا را شکر VAR توانست عدالت را اجرا کند و تصمیماتی که در بازی گرفته شد در نهایت با کمک داور ویدئویی به درستی اتخاذ شد.

مرادی ادامه داد: دیدار نساجی و فولاد عملکرد خوبی از تیم داوری را شاهد بودیم. بازی تراکتور و مس رفسنجان هم همینطور بود تا عملکرد فوق‌العاده داور مسابقه را ببینیم.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: در بازی هوادار و خیبر خرم آباد به دلیل اینکه زاویه دوربین برای تشخیص مناسب نیست باید منتظر زوایای جدید از این بازی باشیم تا درباره یک صحنه مشکوک در آن بتوانیم به درستی تشخیص لازم را بدهیم.

مرادی به اشتباه تأثیرگذار تیم داوری در دیدار سپاهان و چادرملو اشاره کرد و گفت: در بازی سپاهان اصفهان و چادرملو اردکان متأسفانه کمک داور بازی گل تیم سپاهان را نادرست آفساید گرفت و به اشتباه مردود اعلام کرد. در جریان این بازی یک پنالتی هم برای سپاهان اصفهان گرفته شد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

او در پایان درباره تأثیر داور ویدئویی در آرامش دو بازی لیگ برتر که از این سیستم استفاده شد تاکید کرد: من نه تنها از اعضای تیم‌هایی که در بازی‌هایشان از این سیبستم استفاده شد تشکر می‌کنم بلکه از تمام تیم‌ها که رفتارهای خوبی با تیم‌های داوری داشتند باید تقدیر کنم. من فکر می‌کنم فرهنگ بسیار متفاوت و آرامش خاصی را با کمک و همراهی باشگاه‌ها و جامعه داوری در فصل پیش رو شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما