شناسهٔ خبر: 68229787 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چالش‌های پیش روی وزیر آینده ورزش از نگاه علیپور

ظریفه ملک‌پور

عضو سابق هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت:رفع چالش‌های اساسی ورزش نیازمند توجه ویژه دولت است که امیدوارم در دولت جدید این چالش‌ها با حضور فردی توانمند در راس ورزش برطرف شود.

صاحب‌خبر -

محمد علیپور در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با انتخاب وزیر ورزش در دولت پزشکیان و همچنین مشکلات و چالش‌های اساسی ورزش ایران گفت: سالهاست چالش ها و مشکلات زیادی در ورزش ایران وجود دارد که باید به آنها توجه شود. مدیران زیادی به سازمان تربیت بدنی و سپس وزارت ورزش آمدند و تلاش کردند اما باید نگاه ویژه به ورزش شود. یک مورد بودجه ورزش است که پاسخگوی نیازهای ورزش کشور نیست. در بخش زیرساخت ها و اماکن ورزشی و همچنین توجه به ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای، بانوان و همچنین باشگاه‌ها که رکن اساسی ورزش در دنیا هستند، باید اقدامات اساسی انجام شود. همه این موارد نیازمند برنامه‌های زمانبندی شده کوتاه مدت و بلند مدت هستند. 

عضو سابق هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ادامه داد: در المپیک اخیر ما مدال‌های با ارزشی گرفتیم اما فقط در دو رشته بود. در ادوار قبلی المپیک هم فقط در دو تا پنج رشته مدال گرفته‌ایم. باید به رشته‌های المپیکی توجه شود اما به بعضی‌ رشته‌های المپیکی اصلا نگاه نمی‌کنیم. رشته های پایه و پرمدال باید واقعا در اولویت باشند مانند شنا، دوومیدانی، تیراندازی، ژیمناستیک تا به مدال‌های بهتری برسیم. برای رفع همه این مشکلات نیاز است که دولت به کل ورزش کشور نگاه ویژه کند. پتانسیل لازم را داریم چرا که رشته‌های توپی ما هم به المپیک راه پیدا کرده‌اند اما برای موفقیت بیشتر نیاز به توجه ویژه دولت است. امیدوارم مجلس به دنیا مالی که با برنامه حرکت می‌کند و ورزش کشور را می‌شناسد رای اعتماد دهد تا ورزش کشور این چالش‌ها را مرتفع سازد.

رئیس سابق فدراسیون انجمن‌های ورزشی، به معرفی احمد دنیامالی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: احمد دنیامالی مدیری توانمند است که در عرصه ورزش و امور اجرایی کشور کارنامه قابل قبولی دارد. آقای دنیامالی در عرصه ورزش و امور زیربنایی و عمرانی اثرات خوبی از خود بجا گذاشته و نزدیک به یک دهه ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشت که تحول اساسی در این رشته ورزشی به جا گذاشت. عضویت ایشان در فدراسیون جهانی و همچنین صعود تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به جمع مدعیان بالای جدول لیگ برتر  اثرات ماندگار دنیامالی در ورزش کشور بوده است.

علیپور همچنین گفت: باتوجه به شناختی که از دو دهه قبل از ایشان دارم بنظرم مناسب‌ترین گزینه برای اداره ورزش کشور هستند. تمام کسانی که از نزدیک ایشان را می‌شناسند، دنیامالی را مدیری بابرنامه و شجاعت می‌دانند. مطمئنا با حضور او در راس ورزش کشور شاهد تحولات اساسی در ورزش و زیرساختهای آن خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما