شناسهٔ خبر: 68229643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخستین دسته از فلامینگو‌های مهاجر در تالاب دورگه‌سنگی نقده فرود آمدند نخستین دسته از فلامینگو‌های مهاجر در تالاب دورگه‌سنگی نقده فرود آمدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود نخستین دسته از فلامینگو‌های مهاجر را در تالاب دورگه‌سنگی این شهرستان مشاهده کردند.

صاحب‌خبر -

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هر سال در این فصل فلامینگو‌های مهاجر از مناطق شمالی و دریاچه ارومیه به سمت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه از جمله تالاب دورگه‌سنگی این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجر در قالب دسته‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ قطعه‌ای وارد تالاب دورگه‌سنگی شده و مدتی را در این تالاب که عمق آب آن زیاد نیست و به راحتی می‌توانند به جلبک‌ها دسترسی داشته باشند، به استراحت و تغذیه پرداخته و سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی‌تر ادامه می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده ادامه داد: امسال برای نخستین بار طی ۱۰ سال اخیر تالاب دورگه‌سنگی از وضعیت آبی مطلوبی برخوردار است و هم اکنون با وجود تبخیر آب در این فصل بیش از ۹ میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده است.

وی پیش‌بینی کرد امسال با توجه به وضعیت مطلوب آب تالاب دورگه‌سنگی، امنیت کامل و غذای کافی شمار فلامینگو‌های مهاجر در این تالاب به بیش از ۳۰ هزار قطعه افزایش پیدا کند.

نظر شما