شناسهٔ خبر: 68228611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازرس کل استان لرستان:

دستگاه‌های اجرایی پای کار رفع موانع ثبت جهانی خرم‌آباد باشند

آزیتا یوسفیان

بازرس کل استان لرستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت میدانی پای کار رفع موانع ثبت جهانی خرم‌آباد باشند.

صاحب‌خبر -

سعید رازانی امروز (۲۷ مرداد ماه) در جلسه پیگیری رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد که در سالن جلسات بازرسی لرستان برگزار شد، بیان کرد: فرصتی که برای ثبت جهانی دره کهن خرم‌آباد پیش آمده، طلایی است و به آسانی به دست نیامده است. 

وی با اشاره به اینکه برخی کارها باید با قدرت و همکاری موثرتری انجام شود، گفت: در ۴۸ ساعت گذشته، کارهای میدانی خوبی انجام شده و تا حدودی نتیجه‌بخش بوده است.

رازانی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان مانند شهرداری، آب منطقه‌ای، راهداری، بخشدار مرکزی، بنیاد مسکن و آبفا به‌صورت میدانی پای کار رفع موانع ثبت جهانی خرم‌آباد باشند و کار فقط روی دوش وزارت میراث فرهنگی نباشد.

او بر لزوم ساماندهی اطراف قلعه‌ فلک‌الافلاک تاکید و اظهار کرد: مخزن آبی که در اطراف قلعه است و محل پمپاژ و تامین آب بخشی از شهر خرم‌آباد است، تعیین تکلیف شود.

بازرس کل لرستان گفت: اولین نقطه‌ای که قرار است توسط ارزیابان یونسکو بررسی شود، غار کلدر است که پس از پاکسازی نیازمند زیباسازی است.

وی با انتقاد از اینکه در منطقه غار کنجی مسیر منتهی به کوه، تصاحب و به قبرستان تبدیل شده است، ادامه داد: باید این موضوع بررسی و تعیین تکلیف شود.

رازانی با بیان اینکه دکتر خدائیان، رئیس بازرسی کل کشور پیگیر و پای کار ثبت‌ جهانی دره خرم‌آباد است و حمایت‌های لازم را برای تسهیل این موضوع خواهد کرد، بیان کرد: در بحث تملک سه مغازه در اطراف حریم قلعه، اگر مالکان همکاری نکردند براساس قوانین اقدامات لازم باید انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما