شناسهٔ خبر: 68228151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

متفکر‌آزاد در موافقت با کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم: ما رأی جناحی و سیاسی نمی‌دهیم/ وزرایی انتخاب می‌شوند که تا بن‌دندان به نظام معتقد باشند

عضو هیأت رئیسه مجلس در موافقت کلیات برنامه‌ کابینه دولت چهاردهم گفت: ما رأی جناحی سیاسی نمی‌دهیم بلکه رأی به کارآمد بودن و اعتقاد از بن دندان به نظام داشتن وزرا را خواهیم داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: عضو هیأت رئیسه مجلس در موافقت کلیات برنامه‌ کابینه دولت چهاردهم گفت: ما رأی جناحی سیاسی نمی‌دهیم بلکه رأی به کارآمد بودن و اعتقاد از بن دندان به نظام داشتن وزرا را خواهیم داد.

روح‌الله متفکرآزاد در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: این جلسه نمادی از مردم‌سالاری است، این اتفاق نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران به قدری مستقل است که در این استقلال به جایگاه‌های مختلفی رسیده‌ایم، در سال‌های گذشته روسای جمهور مختلف در این نظام به جایگاه ریاست جمهوری رسیدند، این نشان می‌دهد موفقیت نظام در تمام حوزه‌های مختلف از آموزش گرفته تا مسائل اقتصادی در سایه دولت‌های مختلف رخ داده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور درخصوص برنامه‌ها و خط‌مشی‌هایشان نشان دادند که همگی به عقلانیت حکمرانی پایبند هستند جدا از سلایق سیاسی؛ موفقیت دولت، موفقیت نظام است در این راستا مجلس کمک حال دولت خواهد بود.

وی در ادامه تأکید کرد: پزشکیان در انتخاب کابینه سلایق مختلف را درنظر گرفت، مجلس هم در حکمرانی این نکته را مدنظر قرار داده، بی‌تردید پاسخی مثبت به این مسئله خواهد داد البته در بررسی وزرا مسئولیت رئیس جمهور و مجلس است که به صورت جزئی آنها را مورد بررسی قرار داده که این یکی از ایده‌های حکمرانی خواهد بود.

متفکرآزاد در ادامه یادآور شد: متشرع ، پاکدستی، تخصص، وابسته نبودن به اصحاب سیاسی، امید به آینده، امین بودن، صادق بودن، از بن دندان پایبند به نظام بودن از ویژگی‌هایی بود که رهبر انقلاب در انتخاب وزرا به آن تأکید داشتند، در بررسی وزرا با دقت به مسائلی که رهبر انقلاب عنوان کردند تأکید ویژه‌ای شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما رأی جناحی سیاسی نمی‌دهیم بلکه رأی به کارآمد بودن و اعتقاد از بن دندان به نظام داشتن وزرا را خواهیم داد. اصول بسیاری در بررسی وزرای پیش‌بینی شده مطرح شده، دفاع کردن از آنها یعنی حرکت به سوی آینده، این سیاست‌گذاری بر مبنای وفاق همگانی، پیشگیری از فقر مطرح شده است، در موضوعاتی که در طول سال‌های مختلف بیان شده را مورد توجه قرار داده‌ایم؛ در دولت آقای رئیسی اقدامات مثبتی رخ داد، امیدواریم دولت چهاردهم آن را ادامه دهد. دولت فرصت ندارد باید با سرعت و شتاب مشغول کارهای اساسی شویم، هر کدام از وزرا که به حاشیه برود دیگر فرصتی برای اصلاح نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه تعامل و مجلس در رأی اعتماد است، اظهار داشت: توقع داریم وعده‌ها و قول‌های داده شده فراموش نشود، نقدهای مردم مورد توجه قرار گیرد و به آخرت‌اندیشی فکر کنیم. اگر امروز مردم برای حل مشکلات به ما رجوع می‌کنند باید دیده شوند و در برنامه هفتم توسعه و سایر برنامه‌ها حل مشکلات آنها دیده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: از وفاق ملی توسط رئیس جمهور یاد شد که این وفاق ملی در همکاری دولت و مجلس است، احتمالاً در انتخاب وزرا صحبت‌هایی خواهیم داشت که آن را مبنی بر عدم همکاری نمی‌گذاریم.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما