شناسهٔ خبر: 68227231 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

خطر اتلاف سرمایه در کمین مرغداری‌ها/ پیچیدگی روند اداری تامین گازوئیل

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد: به گفته تولیدکنندگان فعال در صنعت مرغداری پیامد قطعی برق در واحدهای تولید طیور تنها به توقف تولید محدود نمی‌شود و تلف شدن سرمایه را دربردارد بنابراین دولت باید در تامین گازوئیل مورد نیاز ژنراتورها با این واحدها همکاری بیشتری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بحران کمبود برق هر چند بر صنایع سراسر کشور سایه انداخته و آنها را به توقف تولید مبتلا کرده اما در صنعت مرغداری دامنه بحران از توقف تولید هم فراتر رفته است. ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا این موضوع را تشریح کرد و گفت: مرغداری‌ها قطعی برق را با ژنراتورها مدیریت می‌کنند اما مشکلی که در تامین برق از طریق ژنراتورها وجود دارد این است که در مناطقی که گازکشی شهری انجام شده تامین گازوئیل موردنیاز به سختی صورت می‌گیرد و مرغداران باید با مراجعه به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و پشت سر گذاشتن روند اداری پیچیده اقدام به دریافت گازوئیل کنند تا بتوانند ژنراتورها را روشن نگه دارند در این شرایط دولت کمترین کاری که می‌تواند بکند این است که گازوئیل مرغداری‌ها را به آسانی در اختیار آنها بگذارد.

وی افزود: در واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار کافی است تنها نیم ساعت برق قطع شود تا کل مرغ‌ها تلف شوند به همین دلیل وزارت نیرو سال گذشته بخش‌نامه‌ای صادر و تاکید کرده بود برق واحدهای مرغداری و دامداری نباید قطع شود چون خودشان می‌دانند که قطعی برق چه بلایی بر سر مرغداری‌ها می‌آورد.

نبی‌پور ادامه داد: هر ژنراتور می‌تواند تا حدود سه ساعت کمبود برق را جبران کند البته برقی که ژنراتور تولید می‌کند تنها مانع از تلفات دام و طیور می‌شود و در زمان قطعی برق تجهیزات پرمصرف خاموش و نیروی کار بیکار است.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز در گفت‌وگو با ایلنا مشکل بودن تامین گازوئیل برای روشن نگه داشتن ژنراتورها را تایید کرد و گفت با توجه به شدت افزایش دما قطعی برق واحدهای مرغداری به ویژه بقای مرغ‌های با سنین بالا را تهدید می‌کند، در این واحدها خطر از بین رفتن سرمایه بیشتر از توقف تولید در کمین تولیدکنندگان است  بنابراین برق این واحدها نباید قطع شود و اگر قطعی برق به آغاز جریان تلف شدن طیور بینجامد دیگر اوضاع ناگوار خواهد  بود.

انتهای پیام/

نظر شما