شناسهٔ خبر: 68226392 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سفر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عراق

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب به‌منظور شرکت در مراسم باشکوه اربعین و بررسی وضعیت زائران حسینی صبح امروز وارد شهر نجف اشرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در صدر هیئتی به‌منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی و بررسی وضعیت زائران حسینی صبح امروز (شنبه، ۲۷ مرداد) وارد شهر نجف اشرف شد.

«سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت و چند تَن از معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را در این سفر همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در بدء ورود به فرودگاه نجف، مورد استقبال مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق و نجف، دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق و کنسولگری کشورمان در نجف قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در فرودگاه نجف در گفتگویی به اهداف این سفر اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می‌رسد تردد زائرین امسال روانتر است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات، اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی و تسهیل زیارت زائرین در برنامه‌هایی از جمله مناسبت‌های مذهبی همچون اربعین حسینی، عاشورا و عرفه را از آن جمله عنوان کرد و گفت: خوشبختانه برنامه‌های امسال در اربعین در چارچوب مسئولیت‌های بعثه و سازمان حج درعتبات عالیات به‌صورت مناسب تدوین شده و در حال برگزاری است.

وی افزود: درایام اربعین، کارگزاران سازمان حج و زیارت در قالب نیرو‌های داوطلب به‌عنوان خدمتگزاران زائران حسینی از استان‌های مختلف به عراق آمده‌اند که در این سفر ضمن خداقوت و خسته نباشید به آنان از نحوه ارائه خدمات بازدید خواهیم کرد.

وی شرکت در چند همایش در نجف و کربلا و دیدار با مسئولان و شخصیت‌های عراقی در نجف، کربلا، کاظمین، بغداد و سامرا را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد و افزود: برنامه‌های متنوعی در موسم اربعین با تلاش کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و همکاری نهاد‌های فرهنگی و دانشگاهی کشورمان در شهر‌های نجف و کربلا برگزار می‌شود و با همکاری نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و کمیته فرهنگی اربعین برنامه‌های خوبی برای بهره‌مندی معنوی بیشتر زائران تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به محور برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در داخل و عراق در سال‌های گذشته ادامه داد: در این سفر ضمن بررسی نحوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین در واحد راهنمایی و امور گمشدگان، بیمه و مرکز پزشکی حج و زیارت، راهکار‌های ارائه بهتر و بیشتر خدمات و سطح همکاری‌ها شناسایی خواهد شد و ضمن توجه به چگونگی کاستن از آسیب‌ها و ارائه پشتیبانی‌های لازم، برنامه‌هایی که نیاز به پیگیری بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای برگزاری بهتر دارند، مورد توجه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما