شناسهٔ خبر: 68226194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۶ هزار تُن محصول کشاورزی در مینودشت برداشت شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی مینودشت از برداشت ۸۶ هزار و ۳۳۰ تُن انواع محصول شامل گندم، جو، دانه روغنی کلزا و چغندرقند در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان تولید در مجموع حدود ۳۰ درصد بیشتر از سال کشاورزی قبل است.

صاحب‌خبر -

ولی‌الله قره‌جانلو روز شنبه به ایرنا اظهار کرد: بیشترین برداشت محصول سال کشاورزی جاری مینودشت مربوط به گندم با ۶۲ هزار و ۹۶۸ تُن، چغندرقند با ۱۹ هزار و ۲۰۰ تُن، کلزا با ۲ هزار و ۴۷۰ تُن و جو با هزار و ۶۹۲ تن است.

وی افزود: محصولات برداشت شده مینودشت از ۲۰ هزار و ۸۱۰ هکتار گندم، ۹۳۰ هکتار دانه روغنی کلز، ۷۵۰ هکتار جو و ۳۲۰ هکتار چغندرقند برداشت شد.

قره‌جانلو ادامه داد: درسال کشاورزی جاری، تولید گندم مینودشت ۲۵ درصد، جو ۳۰ درصد، کلزا ۵۰ درصد و چغندرقند پنج درصد بیشتر از سال کشاورزی قبل بوده است.

مدیر جهادکشاورزی مینودشت همچنین از کشت هزار و ۹۸۲ هکتار زراعت تابستانه شامل شالی، آفتابگردان، دانه روغنی سویا و بادام زمینی در این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان مینودشتی در تابستان امسال هزار و ۸۵۵ هکتار شالی، ۶۰ هکتار سویا، ۴۷ هکتار بادام زمینی و ۲۰ هکتار آفتابگردان کشت کردند.

قره‌جانلو به برگزاری نخستین انتخابات اتاق اصناف کشاورزی مینودشت هم اشاره کرد و افزود: امروز ۶۳۰ کشاورز در بخش زراعت و باغبانی و ۲۱۸ نفر درحوزه دامپروری و شیلات در انتخابات حضور و به نامزدهای تصدی هیات مدیره و بازرسان رای خواهند داد.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت حدود ۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

نظر شما