شناسهٔ خبر: 68226187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار زنجان مطرح کرد

اجرای طرح«سلام» برای مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت بحران

استاندار زنجان با اشاره به اجرای طرح «سلام» برای مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت بحران گفت: این موضوع جزو مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای صنعتی و تولیدی به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی امروز_ شنبه بیست و ششم مرداد- در آئین آغاز آموزش‌های طرح «سلام» مدیریت بحران در زنجان اظهار کرد: در حوزه مدیریت بحران اتفاقات خوبی افتاد و اعتبارات مناسبی نیز در این زمینه گرفتیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث ساختمان مدیریت بحران استان افزود: این پروژه سال‌ها معطل مانده بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان حکمرانی سازماندهی مدیریت به شیوه توزیع یافته است، اظهار داشت: با توزیع مدیریت زمینه بهره‌گیری هر چه بیشتر از بخش خصوصی نیز فراهم می‌شود.

افشارچی با اشاره به اجرای طرح «سلام» برای مشارکت دادن بخش خصوصی در مدیریت بحران یادآور شد: این موضوع جزو مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای صنعتی و تولیدی نیز به شمار می‌رود.

عباس بابایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در ادامه گفت: اهداف و مأموریت قرارگاه سلام در مدیریت بحران شناسایی و بهره‌م ندی از ظرفیت عظیم بخش خصوصی در کنار ظرفیت مردمی و مشارکت آنان در حل مسائل و چالش‌های ملی و محلی است.

ادامه داد: این رویکرد یکی از مؤلفه‌های قدرت‌سازی و تحقق حکمرانی شایسته در دنیا و در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بابایی گفت: در این راستا حاکمیت مردم و بخش خصوصی باید به طور نظاممند و منسجم در کنار هم و به طور هم‌افزا نقش‌آفرینی کنند تا حکمرانی خوب بحران محقق شود و تضمین تداوم تولید و خدمات در بخش‌های خصوصی کشور را شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: به این منظور برای ورود بخش خصوصی به عرصه مدیریت بحران کشور از طریق شناسایی، سازماندهی و به‌کارگیری ظرفیت‌های آن در مدیریت بحران سوانح طبیعی و صنعتی بزرگ مقیاس، قرارگاه «سلام» به استناد ماده ۱۵ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

بابایی اضافه کرد: این قرارگاه از تابستان سال گذشته با تکیه بر مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها در مدیریت بحران‌ها در بستر سازمان مدیریت بحران کشور با راهبری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ملی استانی و شهرستانی کار خود را آغاز کرد.

وی هدف از اجرای طرح «سلام» را افزایش آمادگی و ایمنی در بخش خصوصی و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود برای رویارویی با سوانح طبیعی و صنعتی بزرگ مقیاس در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی برشمرد.

نظر شما