شناسهٔ خبر: 68225987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار منطقه ۳ ارومیه:

پارک محله‌ای شهرک شاهد با ۸ هزار مترمربع مساحت احداث می‌شود

شهردار منطقه ۳ ارومیه گفت: در شهرک شاهد اقدام به احداث فضای سبز به متراژ هشت هزار مترمربع خواهیم کرد که تا دو روز آینده عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود و با توجه به نبود پارک در این منطقه، نخستین مورد احداث فضای سبز برای شهروندان ساکن در این شهرک خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سیروس اسدی امروز _شنبه بیست‌وهفتم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌هایی همچون پوشش کانال‌ها، جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت، احداث دیوار حائل و لایروبی موارد به‌طور کامل در سطح منطقه ۳ فعال است و ادامه دارد.

وی افزود: قراردادهای پیمانکاران با اقدامات انجام گرفته از اواسط خرداد آماده شده است و شروع به‌کار کرده‌اند.

شهردار منطقه ۳ ارومیه گفت: بسیاری از خیابان‌ها و معابر منطقه ۳ در حال آسفالت‌ریزی برای تجدید رویه هستند.

اسدی ادامه داد: خیابان‌هایی همچون چهارزبان، شهید خلیلی، باند برگشت شهید خوبرو، خیابان شهید علمی و منشعبات، اطراف خیابان‌های قره‌آغاج تا شهرک دانشگاه آسفالت آستر را مدنظر قرار داده‌ایم و لکه‌گیری نیز بر اساس بلوک‌بندی انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با همکاری پیمانکاران و سازمان عمران شهرداری تا پیش از شروع بارندگی‌ها فعالیت‌های عمرانی در سطح منطقه ۳ تداوم خواهد داشت.

اسدی عنوان کرد: پیش از شروع عملیات اجرایی از تمام شرکت‌های خدمات‌رسان استعلام انجام می‌شود و سپس خدماتی از قبیل جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی ارائه می‌شود.

شهردار منطقه ۳ ارومیه خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست سال‌جاری، شش هزار متر طول جدول، کانیوو و جوب کار شده است و در خیابان‌هایی همچون عارف، نسیم و کوچه‌های درگاهی خیابان کوثر، خیابان دانشگر و کوچه‌های منشعبات جاده میرآباد اصلاح هندسی داشته‌ایم.

اسدی تصریح کرد: در حال حاضر ادامه خیابان ۸ شهریور، خیابان شهید بهروش و خیابان شهید وکیلی مناقصه‌اش انجام شده است و در آینده پیاده‌روسازی در این باره را شاهد خواهیم بود و تا ۱۰ روز آینده پیمانکار مربوطه تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرک شاهد اقدام به احداث فضای سبز به متراژ هشت هزار مترمربع خواهیم کرد که تا دو روز آینده عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود و با توجه به نبود پارک در این منطقه، نخستین مورد احداث فضای سبز برای شهروندان ساکن در شهرک شاهد خواهد بود که این پارک در فضایی مناسب احداث خواهد شد که از همه طرف نیز باز بوده و قابلیت دسترسی دارد.

اسدی با اشاره به پروانه‌های ساختمانی صادر شده نیز اظهار کرد: در سال‌جاری در مدت پنج ماه اقدام به صدور ۲۴۰ مورد پروانه ساختمانی با ۹۹ هزار مترمربع مساحت زیربنایی کرده‌ایم که رشد بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است و ۲۴ مورد پایان کار با ۲۳ هزار مترمربع زیربنا صادر و ۲۷۰ مورد دستور تهیه نقشه و ۱۸۰ مورد نیز گواهی نداشتن خلاف صادر کرده‌ایم.

شهردار منطقه ۳ ارومیه خاطرنشان کرد: از شهروندان دعوت می‌کنیم که در مورد ساخت‌وسازهای اراضی قولنامه‌ای به شهرداری منطقه مراجعه کنند، چراکه این شهرداری نهایت مساعدت برای صدور مجوزهای قانونی را انجام خواهد داد، چراکه در صورت نظارت نداشتن، ساخت‌وسازهای مربوطه از ایمنی کافی برخوردار نخواهند بود.

نظر شما