شناسهٔ خبر: 68225426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایهود باراک: هدف شروط نتانیاهو، مختل کردن توافق است

حمید محمدطاهری

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی درباره پیشنهاد ارائه شده در مذاکرات دوحه گفت نخست‌وزیر فعلی این رژیم درصدد ممانعت از دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو برای اطمینان از مختل شدن توافق، شروط و ملاحظات جدیدی را مطرح می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی گفت: افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) همچنان در اسارت به سر می‌برند؛ چراکه نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) میان ماندن در قدرت و نجات آنها تردید دارد و در عوض تسلیم بتسلئیل اسموتریچ (وزیر دارایی) و ایتامار بن گویر (وزیر امنیت داخلی) می‌شود.

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما باید پیشنهاد حل و فصل این مشکل را بپذیریم؛ چراکه مخالفت با آن به‌منزله حکم اعدام اسراست.

پیش از این نیز «جهاد طه» سخنگوی حماس گفته بود: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر خواهان توافق نیست و از سیاست آمریکا برای خرید وقت و ایجاد فضای رسانه‌ای مثبت کاذب سود می‌برد و از مذاکرات به عنوان بهانه‌ای برای ادامه کشتارهای وحشتناکی که فراتر از جنگ نسل‌کشی است، سوء استفاده می‌کند.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه روزهای پنجشنبه و جمعه در دوحه برگزار شد و به گفته مقام‌های صهیونیستی این «آخرین فرصت» برای دستیابی به توافق محسوب می‌شود.

آمریکا، قطر و مصر روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که واشنگتن پیشنهادی به حماس و رژیم صهیونیستی داده است تا شکاف‌های باقی‌مانده در توافق آتش‌بس در غزه را پر کند.

در این بیانیه آمده است: آمریکا با حمایت مصر و قطر، به هر ۲ طرف پیشنهادی ارائه داده است که با اصولی که بایدن در ۳۱ مه ۲۰۲۴ و قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت اعلام کرده بود، مطابقت دارد.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: این پیشنهاد بر اساس نقاط توافق حاصل‌شده در هفته گذشته بنا شده و شکاف‌های باقی‌مانده را به نحوی پر می‌کند که امکان اجرای سریع توافق را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام

نظر شما