شناسهٔ خبر: 68224271 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

منابع بیمارستانی در «حیفا» فاش کردند؛

روی آوردن صهیونیست‌ها به مواد روانگردان از ترس حمله ایران و حزب‌الله

تهران- ایرنا- منابع بیمارستانی شهر «حیفا» از روی آوردن صهیونیست‌ها به مواد روانگردان از ترس حملات انتقام جویانه ایران و حزب الله خبر دادند و اعلام کردند که این حملات هراس و نگرانی را به جان صهیونیست‌ها انداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «رای الیوم»، مسئولان بیمارستان «رمبام» در حیفا از افزایش شمار صهیونیست‌هایی خبر دادند که به دلیل مشکلات روانی به اورژانس مراجعه می کنند.

این منابع بیمارستانی افزودند که در هفته های اخیر به دلیل انتظار عملیات انتقام جویانه از سوی ایران و حزب الله، مراجعه شهرک نشینان به شدت افزایش پیدا کرده است.

این منابع همچنین از افزایش آمار خودکشی به سبب استفاده از مواد روانگردان از سوی بیماران و افزایش حالات روان پریشی در برخی بیماران روانی خبر دادند.

رئیس بخش روانشناسی اورژانس بیمارستان «رمبام» گفت: به طور معمول، روزانه حدود ۱۲ تا ۱۴ نفر مراجعه کننده داریم، اما طی این روزها این آمار به ۲۰ تا ۲۵ نفر در روز رسیده است. افزایش شمار مراجعه کنندگان به دنبال ترس و تنش است. تنها این نیست بلکه شاهد آمار خودکشی و موارد روان پریشی و ترس و تبعات پس از شوک روانی هستیم.

«ایریت مارتیک» افزود: فشار و ترس و و حشتی به جان ساکنان شمال وارد شده که آنها را به سمت استفاده از مواد مخدر و الکل سوق داده است.

وی همچنین از افزایش شمار مراجعه کنندگان به بخش اورژانس در برهه اخیر و نیز افزایش آمار درخواست بستری در اورژانس خبر داد و گفت: علت افزایش سه برابری درخواست های بستری به سبب افزایش تنش در اسرائیل به سبب تهدیدات امنیتی است.

مارتیک ادامه داد: بدون تردید هر رخدادی اعم از تشدید تنش و تهدید بر وحشت ساکنان خواهد افزود، اما میان این گروهها (روان پریشان) تبعات بسیار بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم صهیونیست ها از پاسخ حتمی ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله روز به روز افزایش می‌یابد.

رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

یک فرمانده پیشین ارتش رژیم صهیونیستی نیز رایزنی گسترده کشورها با ایران و سفرهای دیپلماتیک آنها به منطقه؛ پس از تاکید تهران بر گرفتن انتقام ترور شهید هنیه را بیانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اسرائیل در انتظار این پاسخ روزهای سختی را می‌گذراند.

«اسرائیل زیف» درباره وضعیت رژیم صهیونیستی پس از تاکید ایران بر پاسخ به ترور شهید هنیه به رادیوی رژیم اسرائیل گفت: اسرائیل «روزهای سخت و پرتنشی» را تجربه می‌کند و دلیل آن منتظر بودن پاسخ احتمالی ایران است.

وی تاکید کرد: این زمان گفتن حقیقت است. روند امور از کنترل ما خارج شده است. باید نسبت به آنچه در روزهای آتی رخ می‌دهد، کاملا هوشیار باشیم.

نظر شما