شناسهٔ خبر: 68222962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشدید نظارت دامپزشکی سبزوار بر کشتارگاه‌ها در پایان صفر

سبزوار- ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سبزوار اعلام از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فعالیت کشتارگاه‌های این شهرستان در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر برات‌الله زیدآبادی روز شنبه به خبرنگاران گفت: با ورود به دهه آخر ماه صفر و اوج‌گیری فعالیت هیات‌های مذهبی، همزمان با افزایش فعال بودن کشتارگاه های دام و طیور شهرستان در این ایام، نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر تولید و عرضه فراورده های خام دامی مورد مصرف هیات ها افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به فعالیت هیات های مذهبی و گستردن سفره های نذری خیران در دهه آخر صفر، دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت و امنیت غذایی، ضمن حضور فعال در این ایام، با اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر عملکرد کشتارگاه ها، مراکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی، وظیفه خطیر خود را به انجام می رساند.

دکتر زیدآبادی افزود: کشتارگاه های دام و طیور شهرستان سبزوار در این ایام فعال هستند و فعالیت آنها با حضور مسوولان فنی بهداشتی کشتارگاه ها و ناظران شرعی، زیر نظر ۶ گروه ثابت و سیار از بازرسان بهداشتی دامپزشکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت و مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر، مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، تاکید کرد: از خیران و مسوولان هیات‌های مذهبی درخواست می شود گوشت مورد نیاز خود در دهه آخر ماه صفر را از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز زیر نظر دامپزشکی تهیه کرده و برای انجام کشتار نذری تنها به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد یکی از قطب های دامپروری و تولید گوشت قرمز و سفید در خراسان رضوی است.

این شهرستان دارای ۲۵۰ هزار رأس دام سبک، ۱۳ هزار رأس دام سنگین و سه هزار نفر شتر است.

نظر شما