شناسهٔ خبر: 68222733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ درصد پروژه‌های سفر شهیدجمهور در گیلان به انجام رسید

رشت - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: از هزار و ۴۰۰ پروژه سفر شهید آیت‌الله رئیسی به استان در قالب ۱۸۶ مصوبه ۹۶۱ مورد به طور کامل به سرانجام رسید.

صاحب‌خبر -

موسی فکور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اقدامات خوبی در سه سال خدمت دولت سیزدهم در گیلان انجام شده که از جمله آنها سه پروژه بزرگ و راهبردی ریلی و جاده ای و پسماند است.

وی اضافه کرد: پروژه بخش باقیمانده آزادراه منجیل - رودبار (هشت کیلومتر باقی‌مانده این مسیر کلیدی) یکی از پروژه‌های بزرگ گیلان بوده که در یک کار پیگیری فشرده و کافنی و اجرایی سنگینی اسفندماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

آزادراه منجیل- رودبار سومین وعده دولت در مسیرهای آزادراهی بود، پروژه ای که یک گره بزرگ ترافیکی در مسیر بزرگراه تهران _ رشت را مرتفع کرد. این پروژه به لحاظ فنی، ابنیه و مهندسی جزو پروژه‌های سخت آزادراهی کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

باز شدن گره دیگر از ترافیک تهران- گیلان/ قطعه پایانی آزادراه قزوین- رشت بهره‌برداری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه بیان کرد: راه‌آهن رشت - بندر کاسپین یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان بود که در دولت سیزدهم به انجام و بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه راه آهن رشت - بندرکاسپین ۳۱ خرداد امسال بهره برداری شد، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵۰ مرحله کار باربری از این راه آهن انجام شده‌است.

سوت قطار رشت - کاسپین به صدا درآمد

وی در ادامه ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله سراوان رشت را از دیگر پروژه‌های بزرگ دولت سیزدهم نام برد و ادامه داد: محل دفن زباله در سراوان رشت مشکل به جا مانده از سالیان گذشته بوده که کاری برای آن نشده بود.

وی بیان کرد: استاندار گیلان برای رفع مشکل محل دفن زباله در سراوان رشت با عزم و اراده ورود کرد و اکنون ساماندهی این دفنگاه پیشرفت خوبی دارد و تصفیه خانه مراحل نهایی را طی می‌کند.

فکور اضافه کرد: موضوع احداث زباله‌سوز نیز پی‌گیری شد و ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی بدین منظور اختصاص داده شده و موافقت لازم نیز صورت گرفته‌ است.

ساماندهی و بهسازی دفنگاه زباله سراوان رشت به عنوان بزرگترین مشکل زیست محیطی گیلان بعد از ۴۰ سال رهاشدگی با توجه دولت سیزدهم امروز پیشرفتی ۸۵ درصدی دارد. مساله ای که در طول دهه‌ها به دلیل بی‌توجهی و عدم مدیریت صحیح پسماند در گیلان تبدیل به بحرانی جدی شده است.

بیشتر بخوانید:

مرهمی بر زخم ۴۰ ساله دفنگاه زباله سراوان رشت

نظر شما