شناسهٔ خبر: 68222448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استخر مهریز یزد، صاحب سونا و جکوزی می‌شود

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: تنها استخر شنای مهریز یزد هنوز سونا و جکوزی ندارد که با انتخاب و فعالیت پیمانکار جدید تا چند ماه آینده مشکل رفع و شاهد ساخت آن خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

" زهیر حاجی حسینی " روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیمانکار قبلی ساخت سونا و جکوزی استخر مهریز به تعهدات خود عمل نکرد و پیمانکار جدیدی در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: ساخت سونا و جکوزی در استخر شهرستان مهریز یک ضرورت و جزو برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان است که پیگیری و به امید شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

تنها استخر شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز با وجودی که بیش از ۳۰ سال از ساخت و بهره‌برداری آن می‌گذرد هنوز فاقد برخی امکانات مانند سونا و جکوزی برای استفاده شهروندان است.

در این خصوص بارها موضوع توسط مردم و مسئولان پیگیری که به رغم اهمیت هنوز در عمل ساخت سونا و جکوزی که نیاز مبرم استخر است محقق نشده است.

علاوه بر استفاده ورزشی و تفریحی از استخرها ، برخی شهروندان از این فضاها و سایر امکانات آن برای درمانی برخی بیماری ها استفاده می کنند، آب درمانی از گونه هایی از درمان است که پزشکان برای برخی بیماران تجویز می کنند و امکاناتی مانند سونا و جکوزی در استخرهای شنا، برای تقویت سیستم قلبی عروقی و تسریع جریان خون در بدن ، بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی و همچنین کاهش دردهای غضروفی و استخوانی و سردردهای میگرنی موثر است.

از دیگر فواید سونا و جکوزی علاوه بر رفع گرفتگی عضلات، موجب برگشتن انعطاف به بدن، رفع خستگی و ایجاد آرامش، برطرف چین و چروک‌های پوستی و همچنین باعث رطوبت پوست شده و حکم آب‌رسان را دارد.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز در مجموع حدود سه هزار نفر در ۳۰ هیات ورزشی در طول سال در رشته‌های مختلف به فعالیت‌های ورزشی مشغول هستند.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما