شناسهٔ خبر: 68222398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تعبیر وارونه یک رویا

داستان ظهور و افول یک تیم/ استقلال ملاثانی خوزستان به فروش رفت

با فروش تیم فوتبال استقلال ملاثانی به عنوان بومی‌ترین تیم خوزستان در حالی که به هویت ملاثانی و شهرستان باوی تبدیل شده بود، رویاهای مردم این شهرستان یک شبه از میان رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، ۴۳ سال پیش در حالی که مردم خوزستان با حمله ناگهانی صدام حسین و حزب بعث عراق روبه‌رو بودند در کوچه‌پس کوچه‌های ملاثانی زمزمه‌های یک اتحاد و رؤیای بزرگ پیچید.

در حالی که غیور مردان ملاثانی و خوزستانی در جبهه‌های نبرد با دشمن مبارزه می‌کردند، جوانان ملاثانی از رویاهای خود دست نکشیدند و با تشکیل یک تیم فوتبال اولین گام را برای رسیدن به رویاهای خود برداشتند، آن‌ها می‌دانستند خوزستان مهد فوتبال ایران است و می‌خواستند خود را به همگان ثابت کند.

نتیجه این تلاش اواخر دهه ۹۰ به ثمر نشست و استقلال ملاثانی نامی در فوتبال کشور برای خود دست و پا کرد، دیگر کسی در ایران نبود که نام این تیم را نداند.

خوزستان تیم‌های زیادی در تاریخ فوتبال ایران داشته است و دارد، اما استقلال ملاثانی گویا از دل مردم خوزستان به وجود آمده بود؛ همه و همه دوستش داشتند و با تمام وجود از آن حمایت کردند، به نحوی که تصور می‌شد شاهین دیگری در خوزستان شکل گرفته است.

رویاپردازی‌های جوانان ملاثانی داشت به حقیقت نزدیک می‌شد، اما یک خبر که از طریق روابط عمومی باشگاه اعلام شد نفس همه را در سینه حبس و بغض‌ها را در گلو خفه کرد.

خبر کوتاه اما شوک‌آور بود، با جسم کاری نداشت بلکه با رویاهای هزاران جوان خوزستانی به ویژه کودکان ملاثانی که با کمترین امکانات در کوچه پس کوچه‌های شهر فوتبال بازی می‌کردند تا روزی پیراهن آبی محبوبشان را تن کنند روبه‌رو بود.

در نهایت امتیاز این تیم به پالایش نفت بندر عباس واگذار شد و رویاهای جوانان ملاثانی به باد رفت.

این واگذاری موجب شد تا نمایندگان شهرستان اهواز به موضوع فروش باشگاه ورود و مخالفت خود را با آن اعلام کنند.

استقلال ملاثانی باید در ملاثانی بماند / اگر قصد فروش دارند در ملاثانی آن را بفروشند

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی می‌گوید: با توجه به نخبه‌هایی که در حوزه ورزش داریم، اگر چهار خوزستانی در المپیک افتخارآفرینی می‌کنند، نشان از وجود ظرفیت‌های مختلف دارد؛ خوزستان علاوه بر ظرفیت در رشته‌هایی همچون کشتی، تکواندو، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و مهد فوتبال است؛ تلاش کردیم کمک‌هایی از شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها در چهار سال گذشته برای تأمین منابع باشگاه‌های فوتبال خوزستان بگیریم.

وی می‌افزاید: یکی از دغدغه‌های باشگاه‌های خوزستانی، استفاده از ظرفیت مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان صاحب نام خوزستانی در مدیریت باشگاه و نگه داشتن امتیاز باشگاه‌ها در خوزستان و حوزه انتخابیه اهواز بود، در همین راستا طی چهار سال گذشته دغدغه مردم ملاثانی، در خصوص وضعیت تیم استقلال ملاثانی به حق بود زیرا این باشگاه به همت جوانان غیور ملاثانی توانست تا لیگ دسته یک برسد و از ظرفیت قانون تا پیگیری در سطح وزارتخانه برای جلوگیری از خروج این تیم از استان و حوزه انتخابیه استفاده کردیم.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی ادامه می‌دهد: امروز گله‌مند هستیم زیرا متوجه شدیم برخی افراد که در شهر ملاثانی بودند و مسئولیت این تیم را برعهده داشتند استقلال ملاثانی را به فروش رساندند، این تیم متعلق به مردم ملاثانی است و شفاف بگویید چقدر پول بابت آن دریافت کردید؟ به هر حال اکنون بنا است به استان دیگری انتقال پیدا کند که کاملاً با این کار مخالف هستیم.

یوسفی تصریح می‌کند: تیم استقلال ملاثانی هویت فوتبالیست و ورزشکار ملاثانی است، وقتی بابت آن پول میلیاردی گرفته و فروخته شد به راحتی نمی‌توان جلوی انتقال آن به استان دیگر را گرفت و مدیران این تیم باید در این خصوص شفاف به مردم پاسخ دهند؛ شنیده می‌شود بابت فروش تیم به استان دیگر قرار است مبلغ ۴۰ میلیارد تومان گرفته شود که اگر این موضوع صحت دارد باید این پول برای زیرساخت‌های شهر ملاثانی شود چراکه این اعتبار را جوانان همین شهر به استقلال ملاثانی دادند.

وی عنوان می‌کند: اگر تیم استقلال ملاثانی ارزش افزوده‌ای پیدا کرده است و مشتری میلیاردی دارد به خاطر تلاش جوانان و مردم غیور مردم ملاثانی است، اگر مالکان یا مدیران آن قصد فروش آن را دارند باید در شهر ملاثانی به فروش برسد و نباید به سایر استان‌ها واگذار شود.

این نماینده مجلس تاکید می‌کند: مخالفت خود را با فروش این تیم اعلام می‌کنم، اکنون با چه ابزاری می‌توان جلوی این کار را گرفت؟ از این جهت نخبگان باید مطالبه کنند و جلوی فروش تیم استقلال ملاثانی گرفته شود.

استقلال ملاثانی هویت یک شهر است نباید هویت فروشی کرد

سیدمحسن موسوی‌زاده نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ورزش جز لاینفک زندگی مردم خوزستان است، اظهار می‌کند: تیم‌های فوتبال خوزستانی، تیم‌هایی ریشه‌دار هستند و سال‌ها برای پرورش استعدادها در آن‌ها تلاش شده است.

وی با عنوان اینکه تیم فوتبال استقلال ملاثانی، یک تیم بومی، ریشه دار و استعداد پرور است، می‌افزاید: همواره تلاش کردیم در طول این مدت به حمایت همه جانبه از این تیم بپردازیم و نگذاریم مشکلات باعث انحلال این تیم شود.

نمایند مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی با عنوان اینکه مسئله تیم داری یک موضوع جدی و تخصصی است، ادامه داد: استقلال ملاثانی یک امتیاز ورزشی برای استان خوزستان محسوب می‌شود و نباید شرایط به سمتی برود که این امتیاز ارزشمند از استان حذف شود، مردم خوزستان دوستدار این تیم هستند و این اقدام بر ورزش و به ویژه هواداران فوتبال تأثیر منفی خواهد داشت

موسوی زاده می‌گوید: تیم استقلال ملاثانی هویت یک شهر است و نباید هویت را به هر قیمتی فروخت و به عنوان نماینده مردم، به صورت جدی با این اقدام مخالف هستیم.

مهر تأیید مدیرکل ورزش و جوانان بر فروش باشگاه استقلال ملاثانی عجیب اما واقعی

با وجود مخالفت‌های مردمی و مسئولان با فروش باشگاه استقلال ملاثانی، حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به طرز عجیبی نه تنها مخالف فروش نبود بلکه با استفاده از بند و تبصره‌های قانونی مهر تأیید بر فروش این باشگاه می‌زند.‌

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به واگذاری امتیاز تیم استقلال ملاثانی به هرمزگان، اظهار کرد: طبق مقررات با موافقت فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، نامه هیئت فوتبال و توضیحات داده شده در خصوص مشکلات این تیم از جمله مشکلات اقتصادی، نداشتن زمین استاندارد، درخواست واگذاری امتیاز این تیم را داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به این مسائل، کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان تصمیم گرفته است محور خروج تیم داده شود، در این کمیسیون مشکلات این تیم بررسی شد و دیدند مشکلات آن اینقدر حاد است که مجبور به صدور مجوز است.

بنی تمیم تصریح کرد: این باشگاه‌ها خصوصی هستند، با این وجود اداره کل ورزش و جوانان، کمک‌های زیادی در حوزه زیرساختی از جمله برگزاری تمرینات و مسابقات به صورت رایگان در استادیوم تختی انجام داد.

وی عنوان کرد: هرچند این باشگاه خصوصی است، اما پیگیری برای اینکه باشگاه اسپانسر داشته باشد را انجام دادیم و با دو سه شرکت از جمله یک شرکت فولادی صحبت کردیم و استانداری ورود کرد، اما منتج به نتیجه نشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات عدیده امکان نگهداشتن تیم توسط مالکان وجود نداشت.

نظر شما