شناسهٔ خبر: 68221747 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مؤسسات قرآنی خراسان رضوی در طرح چهل هزار شهید، چهل هزار حافظ بالاترین اقبال را داشت

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، صمدی، رئیس گروه قرآن و عترت این اداره‌ کل اظهار کرد: طرح «چهل هزار حافظ، چهل هزار شهید» طرحی ملی است که از تهران آغاز شده و مورد حمایت قرار گرفته است. این طرح مربوط به قرارگاه «شهید آوینی» است و به‌منظور انتخاب یک یار معنوی در دوره حفظ قرآن کریم است. در ابتدای این طرح برای حافظان یکی از شهیدان مختلف انتخاب می‌شود و اطلاعات شهید در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا مورد مطالعه قرار گیرد و انس لازم برای کمک یاری از آنها برقرار شود.

وی ادامه داد: این طرح از طریق مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت که دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا مؤسساتی که دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی هستند، می‌تواند اجرا شود. متقاضیان باید در سامانه «حمد» ثبت‌نام و مؤسسه خود را انتخاب کنند تا این طرح را به صورت رسمی با انتخاب حضوری بودن و غیرحضوری بودن آن، آغاز کنند. اطلاع‌رسانی این طرح از ابتدای مردادماه آغاز شده است و برای هر ترم حدود ۱۰ جلسه پیش‌بینی شده است. متقاضیان این طرح باید تلاش کنند که تا پایان سال پنج جزء از قرآن کریم را حفظ کنند و هر جزئی که توسط قرآن‌آموزان حفظ شود، مبلغ ۱۸۰ هزار تومان به عنوان هدیه در کیف پول قرآن‌آموزان و مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به کیف پول مؤسسه واریز می‌شود.

صمدی بیان کرد: حدود ۳۰ مؤسسه قرآنی خراسان رضوی در این طرح شرکت کرده‌اند که ثبت‌نام آنها از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تأیید شده است. بنابراین، بالاترین میزان استقبال مؤسسات کشور از این طرح، مربوط به استان خراسان رضوی است. امیدواریم استقبال قرآن‌آموزان خراسان رضوی چشمگیر باشد و مانند دیگر حوزه‌ها در کشور سرآمد شود. 

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است، حدود سه هزار نفر در خراسان رضوی در این طرح شرکت کنند و نتایج خوبی را به‌دست آورند. این طرح محدودیت سنی خاصی ندارد و تمامی افراد بالای هفت سال از طریق سامانه «حمد» می‌توانند در این طرح شرکت کنند. ثبت‌نام این طرح از ابتدای مردادماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

نظر شما