شناسهٔ خبر: 68221657 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سیتی معدن طلا پیدا کرد: ۱۹۴.۵ میلیون یورو!

منچسترسیتی از فروش برخی از بازیکنانش سودهای بسیار قابل توجهی را به دست آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در ۱۵ سال گذشته، یکی از ویژگی‌های منچسترسیتی سرمایه‌گذاری در خرید بازیکنان بوده است. با این حال، آنها همچنین فروش‌های بزرگی داشته‌اند و در میان آنها، تعداد زیادی از بازیکنان جوان هستند که برخی حتی بدون انجام اولین بازی خود، به فروش رسیده‌اند و هزینه برخی از خریدهای میلیون یورویی را تأمین کرده‌اند. منچسترسیتی نه تنها از بازیکنان تیم جوانان خود برای تقویت تیم اول بهره می‌برد، بلکه بسیاری از آنها را با مبالغ میلیون یورویی و هنگفت به فروش می‌رساند که به هزینه‌های بزرگ باشگاه کمک می‌کند. این روند در سه فصل گذشته افزایش یافته است.

سه فصل پیش، قبل از شروع فصل ۲۳-۲۰۲۲، سیتی چهار بازیکن جوان خود را به ساوتهمپتون با مبلغ ۵۱ میلیون یورو فروخت. این بازیکنان شامل لاویا، بازونو، ادوژی و خوان لاریوس بودند که تنها لاویا با دو بازی و ادوژی با یک بازی، اولین بازی خود را برای تیم اول انجام داده بودند. علاوه بر این، آنها آریانت موریچ را که پس از چندین دوره قرضی و تنها پنج بازی برای تیم اول، به برنلی به مبلغ سه میلیون یورو فروختند.

2069174

قبل از شروع فصل گذشته، آنها بزرگترین فروش یک بازیکن جوان را با انتقال کول پالمر به چلسی با مبلغ ۴۷ میلیون یورو انجام دادند. علاوه بر این، جیمز ترافورد که به تازگی با تیم زیر ۲۱ سال انگلیس قهرمان اروپا شده بود و یکی از بازیکنان اصلی بود، به برنلی با مبلغ ۱۷.۳ میلیون یورو فروخته شد، بدون اینکه حتی یک دقیقه برای تیم اول سیتی بازی کند. همچنین، کارلوس فوربس به آژاکس با مبلغ ۱۴ میلیون یورو بدون انجام اولین بازی خود فروخته شد و شیا چارلز پس از تنها یک بازی برای تیم اول، به ساوتهمپتون با مبلغ ۱۲.۲۵ میلیون یورو فروخته شد.

2069176

این تابستان، هیئت مدیره همان روند را دنبال کرده است. لیام دلاپ با مبلغ ۱۷.۸۵ میلیون یورو به ایپسویچ منتقل شده است. هاروود-بلیس نیز با مبلغ ۱۷.۳ به ساوتهمپتون فروخته شده است و همچنین فروش تامی دویل به ولورهمپتون با مبلغ پنج میلیون یورو و انتقال میکا همیلتون به میدلزبرو با مبلغ ۴.۱ میلیون یورو نیز نهایی شده‌اند.

در مجموع، این ارقام به ۱۹۴.۵ میلیون یورو می‌رسد. فروش‌هایی که مستقیماً سودرسان هستند که به آنها اجازه می‌دهد تا خریدهایی برای تقویت تیم انجام دهند. به همه این فروش‌ها، باید فروش بازیکنانی مانند جیدون سانچو یا براهیم دیاز در سال‌های اخیر را اضافه کنیم.

نظر شما