شناسهٔ خبر: 68220683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مازندران قهرمان مسابقات کشتی پهلوانی نوجوانان کشور شد

اردبیل - ایرنا - تیم استان مازندران قهرمان رقابت‌های کشتی پهلوانی نوجوانان کشور در اردبیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت سالروز ورود آزادگان، مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی نوجوانان کشور با عنوان یادواره شهدای غریب استان اردبیل روز جمعه در سالن شهید آسمانی مجموع ورزشی تختی اردبیل برگزار شد.

در این مسابقات که در اوزان ۴۵ تا ۵۰، ۵۰ تا ۶۰، ۶۰ تا ۷۰، ۷۰ تا ۸۰ و مثبت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم برگزار شد در مجموع ۱۶۰ کشتی‌گیر از ۱۵ استان کشور به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت‌ها تیم استان مازندران با کسب ۸۴ امتیاز قهرمان، تیم استان تهران با کسب ۷۰ امتیاز نایب قهرمان و تیم استان گیلان با کسب ۶۲ امتیاز سوم شدند.

همچنین در بخش انفرادی و در وزن ۴۵ تا ۵۰ کیلوگرم علیرضا اسماعیل پورگنجی از مازندران اول، سیدعرفان محمدی از فارس دوم و مبین الیاسی از کردستان و امیررضا موسوی از اصفهان به طور مشترک سوم شدند.

در وزن ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم علی حسن زاده از خراسان شمالی قهرمان، محمدسالار سهیل مقدم از مازندران نایب قهرمان و ماهان رمضانی از گیلان و پویا مرادی از مرکزی به طور مشترک سوم شدند.

در وزن ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد زرین کام از تهران اول شد، مهدی حسین زاده از خراسان شمالی در جایگاه دوم ایستاد و سیدابوالفضل موسوی از گیلان و محمدرضا تونکام بناب از آذربایجان شرقی به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

در وزن ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم امیرمحمد بازوبندی از فارس قهرمان، ماهان الماسی از تهران نایب قهرمان و آرتین زندی از کردستان و محمدامین پاسندی از گلستان به طور مشترک سوم شدند.

در وزن مثبت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم نیز امیرعلی عبدی از مازندران اول، سیدامیرعلی سیدسرباز از گیلان دوم و کسری ذاکری از اصفهان و امیرمحمد یعقوبی از تهران به طور مشترک سوم شدند.

مازندران قهرمان مسابقات کشتی پهلوانی نوجوانان کشور شد

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل در حاشیه برگزاری این رویداد ورزشی گفت: سطح کمی و کیفی این مسابقات بسیار خوب بود و تمامی استان‌ها با ورزشکاران مطرح خود در این رقابت‌ها شرکت کرده‌ بودند.

غلامحسین محمدی اصل با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان، افزود: امیدواریم اردبیل میزبان شایسته‌ای برای ورزشکاران و میهمانان حاضر در این مسابقات باشد و آنها خاطره خوشی از استان اردبیل داشته باشند.

وی از اعتماد فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به هیات استان اردبیل و زحمات و همکاری تمامی ورزشکاران، مربیان، داوران و متولیان ورزش استان در برگزاری باشکوه این مسابقات تقدیر کرد.

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقاتی در این سطح علاوه بر رشد و توسعه ورزش استان باعث معرفی و شناساندن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه خواهد شد.

محمدی اصل با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "ورزش باستانی یک تاریخ است و واقعا ارزش دارد" اظهار کرد: در این ورزش، ورد زبان ورزشکاران خدا، دین خدا و ائمه است و ورزشکاران با نام مبارک آنها ورزش می‌کنند.

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل بیان کرد: صداقت، وفا، جوانمردی و مردانگی در ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی موج می زند و همه باید برای توسعه و رشد این رشته ورزشی در جامعه تلاش کنیم.

محمدی اصل با بیان اینکه خاستگاه ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران است، اضافه کرد: باید با تامین زیرساخت ها و انجام حمایت‌های لازم نوجوانان و جوانان بیشتری به این رشته ورزشی جذب شوند به طوری که این رشته ورزشی را مردم در جامعه الگوی خود قرار دهند.

وی همچنین از متولیان و مسئولان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خواست هیات استان اردبیل را در تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم بیش از پیش یاری کنند تا اردبیل به جایگاه حقیقی خود در این رشته ورزشی اصیل برسد.

مازندران قهرمان مسابقات کشتی پهلوانی نوجوانان کشور شد

نظر شما