شناسهٔ خبر: 68219001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هند دومین وارد کننده بزرگ نفت خام روسیه شد/ چین در رتبه نخست

مرکز تحقیقاتی کشور هند اعلام کرد که واردات نفت این کشور از روسیه به حدی رسیده است که پس از چین بزرگترین وارد کننده نفت خام از روسیه تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

مرکز تحقیقات CREA هند اعلام کرد که این کشور در ماه جولای امسال (مرداد ماه) بیش از ۲.۸ میلیارد دلار نفت از روسیه خریداری که با این رقم به دومین واردکننده بزرگ نفت های خام روسیه پس از چین تبدیل شده است.

سهم چین در واردات نفت روسیه در ماه گذشته به ۴۷ درصد رسید، در حالی که سهم هند به ۳۷ درصد رسید.

بر اساس آمار ارائه شده توسط وزارت بازرگانی هند، این جمهوری در ماه جولای ۱۹.۴ میلیون تن نفت به ارزش ۱۱.۴ میلیارد دلار وارد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت روسیه، ۱۰.۷ تریلیون روبل از فروش نفت و گاز را برای درآمد فدرال در سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده که ۲۱ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۳ است که طی آن، قیمت نفت ضعیف‌تر شد و کاهش صادرات گاز، درآمد این کشور را به میزان ۲۴ درصد کاهش داد.

الکسی گراموف، رییس موسسه مطالعات نفتی و اقتصادی روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد اولین تحریم های نفتی آمریکا علیه روسیه باعث شد تا صنعت نفت این کشور به سمت جایگزینی واقعی واردات سوق پیدا کند.

اولین بسته های تحریمی آمریکا و اتحادیه اروپا که علیه روسیه در ژوییه ۲۰۱۴ (تیرماه ۱۳۹۳) اعمال شدند بر بخش های اقتصادی و تامین انرژی و هم چنین بر تامین فناوری و تجهیزات استخراج نفت در منطقه قطب شمال، منابع آب های عمیق و پروژه های نفتی تاثیر گذاشت.

گراموف افزود: هدف اصلی این تحریم ها محدود کردن چشم انداز بلندمدت توسعه فناوری صنعت نفت و گاز روسیه بوده زیرا غرب تصور می کرد مسکو عمیقا به کشورهای خارجی وابسته است.

وی تاکید کرد: اکنون پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز این تحریم ها می توان نتیجه گرفت که این تحریم ها نه تنها بازدارنده نبوده بلکه به فرصت و انگیزه ای قوی برای جایگزینی واقعی واردات در روسیه تبدیل شده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما