شناسهٔ خبر: 68218800 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

کاهش قیمت طلا و سکه باوجود افزایش قیمت جهانی

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم افزایش ٢۴ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، تحت تاثیر کاهش نرخ ارز در داخل و همچنین افزایش سطح فروشنده سکه و طلا در بازار برای مشارکت در طرح فروش محصولات ایران‌خودرو، سکه و طلا در بازارهای داخلی کاهشی شد.

صاحب‌خبر -

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، نوسانات در بازارهای جهانی بیشتر  سیر صعودی داشت؛ هرچند در مقاطعی کاهش‌های جزئی هم داشت اما در مجموع در طول این هفته‌، ٢۴ دلار افزایش را نسبت به ابتدای هفته تجربه کرده و در حال حاضر آخرین قیمت ٢۴۵٢ دلار را ثبت کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازارهای داخلی اما کاهش نرخ ارز و همچنین افزایش تعداد معاملات در سطح بازار برای فروش سکه و طلا جهت مشارکت در طرح فروش خودرو اخیر طی یک هفته اخیر، سبب شد علیرغم افزایش ٢۴ دلاری بهای جهانی طلا، قیمت سکه و طلا کاهش چشمگیری داشته باشد.

سکه ١.١ میلیون تومان ارزان شد

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار و میزان کاهش قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به قیمت آن در ابتدای هفته، در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴١ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات هفته،٣٧ میلیون و ١٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. نیم سکه و ربع سکه هریک کاهش هفتگی متوسط ٨۵٠ هزار تومانی را در این هفته تجربه کرده و به ترتیب در پایان هفته، نیم سکه ٢٢ میلیون و ۵۵٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ۵۵٠ هزار تومان قیمت داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٣٠٠ هزار تومان کاهش بها نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته، شش میلیون و ٩٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

این مقام صنفی ادامه داد: قیمت طلا در بازارهای داخلی برخلاف مسیر قیمت آن در بازارهای جهانی بود؛ بگونه‌ای که هر گرم طلای ١٨ عیار با ۴٩ هزار تومان کاهش هفتگی نسبت به بهای آن در ابتدای هفته، سه میلیون و ۴٧٠ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: هر قطعه سکه در حال حاضر هفت میلیون و ۴٠٠  هزار تومان دارای حباب است که به نسبت میزان آن در ابتدای هفته ۶۵٠ هزار تومان کوچکتر شده است.  

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان مجدد در تشریح این کاهش قیمت انواع قطعات سکه و طلا تصریح کرد: علاوه بر کاهش نرخ ارز در داخل، افزایش فروش سکه و طلا در بازار جهت ثبت‌نام‌ در طرح جاری گروه صنعتی ایران‌خودرو، منجر به این شد که فروشنده در بازار بیشتر شود و همین امر سبب شده که کاهش قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم؛ این درحالیست که همچنان بازار برای خرید در رکود به سر می‌برد و ماه صفر نیز بر این وضعیت رکود را تشدید کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما