شناسهٔ خبر: 68217880 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

چهارمین همایش سراسری قرض نیکو برگزار شد

در چهارمین

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین اصفهان؛ نبی اله اله دادی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، در این همایش از خیران و نیکوکاران که همواره در کنار این نهاد بوده و مبلغان فرهنگ قرض الحسنه محسوب می شوند، قدردانی کرد و اظهار داشت: قرض الحسنه به عنوان یک فرهنگ دیرینه و زنده باید گسترش یابد و مساعدت خیران و نیکوکاران نه تنها این امر پسندیده در جوامع اسلامی را ترویج می کند بلکه به افزایش عزت نفس، اشتغال آفرینی، رفع نیاز بیماران تحت حمایت، تقویت زیرساخت های آموزشی برای فرزندان خانواده های نیازمند، تامین مسکن محرومان و ... کمک می کند.

نبی اله اله دادی با اشاره به ارائه ۱۱ هزار و ۶۶۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و نیازمندان استان اصفهان در سال گذشته، به عملکرد صندوق امداد ولایت در ۵ ماهه سال جاری پرداخت و ادامه داد: امسال تاکنون برای کمک به نیازمندان در زمینه های اشتغال، مسکن، درمان، حمایتی و فرهنگی، بیش از ۴ هزار و ۱۴۰ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۸۹ میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به مشارکت بیش از ۲۰۰ نیکوکار در طرح های صندوق امداد ولایت اشاره داشت و افزود: با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه و خدمات رسانی هر چه بهتر به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط، طرح های مسوولیت اجتماعی، هم افزایی، قرض ماندگار و ... در دستور کار این صندوق قرار دارد.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان، به تشریح طرح قرض ماندگار پرداخت و گفت: خیرانی که قصد کمک به نیازمندان را دارند با استفاده از این طرح مبلغ مورد نظر خود را در اختیار صندوق قرار می دهند تا علاوه بر برخورداری از اجر دنیوی و اخروی، مبلغ واریزی به صورت مادام العمر در چرخه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این همایش، از ۱۵ نیکوکار و خیر برجسته استانی نیز تجلیل به عمل آمد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

نظر شما