شناسهٔ خبر: 68217179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خطیب جمعه کرمان مطرح کرد

جلوه ایثار، فداکاری، گذشت و خدمت بی‌منت در همایش اربعین

خطیب جمعه کرمان گفت: راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده سبک زندگی پیش‌بینی شده برای ظهور امام زمان (عج) است که ایثار، فداکاری، گذشت و خدمت بی‌منت را در آن از سوی همگان شاهد هستید و انتظار داریم چنین جامعه‌ای با ظهور امام زمان (عج) ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور امروز _جمعه بیست‌وششم مرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی کشور، اظهار کرد: مسئله صنعت دفاعی یکی از مسائل مهمی است که مقام معظم رهبری نیز روی آن تأکید داشتند و امروز در این جهت پیشرفت‌های خوبی به دست آمده است؛ به خصوص در صنعت پهبادی و موشکی و باید قدردان کسانی که در این صنعت تلاش می‌کنند، باشیم.

وی به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: جوانان توجه کنند که در هشت سال دفاع مقدس عزیزانی که در جبهه‌ها بودند، بعضاً شربت شهادت نوشیدند و به افتخار شهادت نائل شدند و بعضاً مجروح و جانباز شدند که افتخار بزرگی است، بعضاَ سالم برگشتند و افتخار جهاد در راه خدا را دارند و عده‌ای هم توسط دشمن به اسارت گرفته شدند.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: پس از پذیرش قطعنامه و مذاکرات بین ایران و رژیم بعثی، آزادگان به میهن اسلامی برگشتند که اولین گروه ۲۶ مرداد وارد کشور شدند و باید یاد و خاطره فداکاری‌ها و جانفشانی‌های همه ایثارگران را گرامی بداریم و بدانیم که آزادگان برای سربلندی اسلام و کشور چه تلاش‌هایی داشتند و این فداکاری‌ها برای نسل‌های بعد ذکر شود.

وی ضمن محکومیت حادثه ننگین و تلخ ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، ادامه داد: ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یادآور حرکت ننگین از سوی دولت آمریکا است که همیشه و همه جا با ملت ایران دشمنی داشته و دارد و خواهد داشت و هرگز با ما کنار نخواهند آمد؛ در آن سال با حمایت آمریکا، دولت ملی که روی کار آمده بود را با کودتا ساقط کردند و این ننگ در تاریخ ماند.

عرب‌پور گفت: دم از آزادی و حقوق بشر می‌زنند و به جای آنکه از دولت مردمی حمایت کنند، دولت مردمی را ساقط کردند و شاه را برگرداندند و شاه بدتر از گذشته ظالمانه با ایجاد ساواک با ملت مقابله کرد، اما باز هم ملت راهش را ادامه داد و در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی ایجاد شد.

وی همچنین به نامگذاری ۳۱ مرداد به عنوان روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود: بعد از اشغال فلسطین و آتش زدن مسجدالاقصی، از سوی سازمان کنفرانس اسلامی این روز به عنوان روز مسجد نامگذاری شد و فرصتی است که در رابطه با مسجد و جایگاه مسجد صحبت شود و اقداماتی انجام شود.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: وضعیت فعلی مساجد در کل کشور و استان، مسجد طراز اسلامی نیست؛ مسجدی که جایگاه جوان‌ها باشد و در آن برنامه‌های فرهنگی و تربیت انسان‌ها باشد، تلاش شده و زحمت کشیده شده است، اما این افق، کار یک نهاد و مجموعه نیست و باید مسئولان، هیئت امنا، امام جماعت و مردم دست به دست هم بدهند و مساجد به جایگاهی برسند که اسلام انتظار دارد.

وی به همایش اربعین و حضور نزدیک به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کشور ایران در کنار سایر اقوام و ادیان اشاره کرد و با تشکر از ستادهای اربعین و موکب‌ها، گفت: راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده سبک زندگی پیش‌بینی شده برای ظهور امام زمان (عج) است که ایثار، فداکاری، گذشت و خدمت بی منت را در آن از سوی همگان شاهد هستید و انتظار داریم چنین جامعه‌ای با ظهور امام زمان ایجاد شود.

عرب‌پور در پایان با اشاره به معرفی کابینه دولت به مجلس، خاطرنشان کرد: در میان وزرای پیشنهادی، افرادی دارای سوابق متعدد و بعضاً از چهره‌های جدید حضور دارند که امیدواریم مجلس با توجه به وضعیت و شرایط فعلی کشور و با توجه به مسئله مهم اقتصادی مورد تأکید رهبری، افراد را به دقت بررسی کنند و با توجه به اینکه باید رئیس جمهور را کمک کرد، ضرورت دارد مجلس با جدیت و بدون هرگونه تعصبات کابینه را انتخاب کند.

نظر شما