شناسهٔ خبر: 68216987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افتتاح بخش‌های جدید در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه

بخش‌های جدید بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان اورژانس کشور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، آئین افتتاح بخش‌های MRI و NICU بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه امروز _جمعه بیست‌وششم مرداد_ با حضور محمد طیب صحرایی، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، قباد محمدی رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

محمدجواد علی‌بخشی مسئول فنی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در حاشیه آئین افتتاح ام. آر، آی (۱.۵ تسلا) و NICU این مرکز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ۲ سال تلاش بی‌وقفه، دستگاه MRI (1.5 تسلا) در این مرکز راه‌اندازی شد.

وی گفت: از وجوه تمایز این ام. آر، آی نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

مسئول فنی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با بیان اینکه ارزش تقریبی دستگاه را ۸۰ میلیارد ریال است، افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

وی در رابطه با بخش NICU نیز گفت: بخش NICU بیمارستان امام رضا (ع) قبلاً ۳۰ تخت داشت که با اضافه شدن ۱۲ تخت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به ۴۲ تخت با تجهیزات رسیده است که دوباره نیاز به توسعه دارد.

علی بخشی تعداد تخت فعال مجموعه بیمارستان امام رضا (ع) را یک‌هزار تخت اعلام کرد و گفت: فقط در بخش اورژانس، روزانه حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کنند.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، قباد محمدی رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان استانی در ادامه از دیگر بخش‌های این مرکز و بیمارستان آیت‌الله رئیسی (بیمارستان سرطان) واقع در مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) بازدیدی داشتند.

آغاز شمارش معکوس برای افتتاح مجهزترین بیمارستان سرطان در غرب کشور

محمود فخری مدیر مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در خصوص بیمارستان آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: این بیمارستان مختص بیماران سرطانی در مساحت ۳ هزار مترمربع با ۱۲۰ تخت بالینی در سه طبقه ساخته شده که در حال تجهیز آن هستیم و بخش‌های هماتولوژی آن بزودی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: طی ۶ ماه دوم سال قسمت پاراکلینیکی (طبقه همکف) که شامل راه‌اندازی ۲ دستگاه رادیوتراپی است انجام خواهد شد.

مدیر مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه از این بیمارستان به‌عنوان مجهزترین بیمارستان دولتی درمان سرطان در غرب کشور یاد کرد و گفت: این بیمارستان مجموعه کاملی از دستگاه‌ها در درمان سرطان است.

امکانات درمانی کرمانشاه در راستای گردشگری سلامت تقویت می‌شود

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز بخش‌های جدید بستری بیمارستان آیت‌الله طالقانی (ره) با ۷۰ تخت و در دو بخش زنان و مردان و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی بزرگ‌ترین اورژانس ترومای غرب کشور با ۷۵ تخت در بیمارستان آیت‌الله طالقانی (ره) به اتمام رسیده و در حال حاضر آماده تجهیز و بهره‌برداری و در شهریورماه امسال افتتاح خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به افتتاح بخش‌های MRI و NICU بیمارستان امام رضا (ع) داشت و گفت: مجموعه این اقدامات در راستای تقویت و تجهیز بهتر امکانات بهداشتی درمانی استان انجام شده است.

وی با اشاره به ارتقای امکانات بهداشتی و درمانی استان طی چند سال اخیر، تصریح کرد: امیدواریم علاوه بر ارائه خدمت به هم‌استانی‌ها این امکانات ظرفیت خوبی برای تقویت حوزه گردشگری سلامت استان را فراهم کند.

نظر شما