شناسهٔ خبر: 68216537 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بنیاد ملی علم ایران با همکاری IIASA برگزار می‌کند

وبینار تحلیل سامانه‌های کاربردی؛ تصمیم‌گیری با تعدیل ریسک برای مدیریت پایدار

وبینار تحلیل سامانه‌های کاربردی؛ تصمیم‌گیری با تعدیل ریسک برای مدیریت پایدار با سخنرانی النا روونسکایا، از مؤسسه بین‌المللی یاسا(IIASA) سه‌شنبه ۳۰ مرداد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دومین وبینار با موضوع تحلیل سامانه‌های کاربردی با سخنرانی النا روونسکایا مدیر برنامه تحلیل سیستم‌های پیشرفته مؤسسه یاسا روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد.

به نقل از روابط‌ عمومی بنیاد ملی علم ایران(INSF)، بنیاد ملی علم ایران در چارچوب عضویت خود در IIASA و با هدف توسعه نگرش تحلیل سیستمی در رویارویی با مسائل پژوهشی کلان ملی و فراملی، در حال برگزاری سلسله رویدادهایی به صورت مجازی، با حضور متخصصین برجسته مؤسسه یاسا می‌باشد.

گفتنی‌ است النا روونسکایا، مدیر برنامه تحلیل سیستم‌های پیشرفته مؤسسه یاسا(IIASA) ، سخنران دومین وبینار با موضوع تحلیل کاربردی سیستم‌ها: تصمیم‌گیری با تعدیل ریسک برای مدیریت پایدار منابع است. مدیریت مؤثر سیستم‌های وابسته به منابع طبیعی مانند غذا، آب و دیگر منابع نیازمند تصمیم‌گیری در شرایط عدم قطعیت ذاتی است. موضوعاتی مانند نوسانات قیمت‌های آینده یا شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی نیز در این دسته جای می‌گیرند.

در این سخنرانی، چارچوب مدل‌سازی برای پشتیبانی از تصمیم‌گیری در شرایط عدم قطعیت معرفی خواهد شد. این رویکرد از بهینه‌سازی تصادفی بهره می‌برد که امکان تعیین سطح قابل قبول ریسک را فراهم کرده و اطمینان می‌دهد که تصمیمات از این آستانه فراتر نروند. در این وبینار چندین کاربرد از این چارچوب، از جمله برنامه‌ریزی تولید غذا در غرب آفریقا و مدیریت یک سیستم غذا-آب-انرژی در چین مورد بحث قرار خواهند گرفت.

برنامه برگزاری این وبینارها به شرح ادامه می‌باشد: 

تحلیل سامانه‌های کاربردی؛ با سخنرانی النا روونسکیا(Elena Rovenskya)، مدیر برنامه پیشبرد تحلیل سیستمی (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ساعت: ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ از طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/insf/international )

تنوع زیستی و آب؛ با سخنرانی پتر هاولیک(Petr Havlík)، مدیر برنامه تنوع زیستی و منابع طبیعی و طاهر کی هیل(Taher Kahil)، مدیر گروه پژوهشی امنیت آب(سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ساعت: ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰)

تاب‌آوری اقتصادی؛ با سخنرانی مایکل کوهن(Michael Kuhn)، مدیر برنامه مرزهای اقتصادی(سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ساعت: ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰)

انرژی؛ با سخنرانی کیوان ریاحی(Keywan Riahi)؛ مدیر برنامه انرژی، اقلیم و محیط زیست(در حال نهایی شدن)

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما