شناسهٔ خبر: 68216210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهردار منطقه ۳ شیراز خبرداد؛

پیشرفت۸۰ درصدی پارک کوهستانی کوه نور در دروازه قرآن

شهردار منطقه ۳ شیراز خبرداد؛ شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به احداث پارک کوهستانی کوه نور در منطقه دروازه قرآن، گفت: احداث بوستان کوه نور از بهمن‌ ماه سال گذشته آغاز شده است و تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سیدمحمدجواد افضلی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در حال گرفتن پیمانکار برای پروژه اصلاح سنگ‌فرش‌ محور حافظیه هستیم و تلاش می‌شود بعد از ۱۵ مهر ماه امسال این پروژه از سه جهت آغاز شود.

افضلی عنوان کرد: ۳۵۰ هزار مترمربع روکش آسفالت  طی سال گذشته در سطح منطقه ۳  انجام گرفته است و تلاش می‌شود تا پایان سال حتی یک کوچه خاکی در این منطقه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از قرارداد شش پروژه محرومیت زدایی در سطح منطقه ۳ خبرداد و عنوان کرد: امسال ۱۰۶ میلیارد بودجه محرومیت‌زدایی به منطقه ۳ اختصاص یافته است که در منطقه سعدی، رکن‌آباد و شاهیجان پروژه‌های محرومیت‌زدایی اجرا خواهند شد.

افضلی گفت: سال گذشته ۸ کیلومتر لوله‌گذاری آب‌های سطحی در این منطقه انجام شد و امسال تاکنون ۲.۵ کیلومتر لوله‌گذاری آب‌های سطحی را انجام داده‌ایم.

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به احداث پیست دوچرخه‌سواری  به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های این منطقه، یادآور شد: این پیست که ۲۵ کیلومتر طول دارد از کوهسار مهدی (عج) آغاز و به سمت جاده خرامه ادامه دارد.

وی به توزیع عادلانه‌ در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه ۳ شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: بیشترین تعداد پروژه‌ها، حجم آسفالت و تخصیص بودجه در یک سال گذشته مربوط به شهرداری منطقه ۳ بوده است و بیشترین بودجه محرومیت‌زدایی به این منطقه تخصیص یافته است.

وی عنوان  کرد: سالن ورزشی چند منظوره در شهرک برآفتاب سعدی را در دست احداث داریم. همچنین احداث مجتمع چند منظوره و باغ بانوان در خیابان شهید وفایی را آغاز خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به موضوعات سرمایه‌گذاری در این منطقه، چرخ فلک بوستان کوه نور، زیرگذر باغ دلگشا و همچنین احداث هتل در چهارراه حافظیه را از جمله موضوعات در بحث سرمایه‌گذاری اعلام کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته و اوایل امسال آبیاری‌های فضای سبز منطقه ۳ به وسیله تانکر انجام می‌شد، چون لوله‌گذاری آب‌ انجام نشده بود؛ اما اکنون سه لوله‌گذاری بزرگ داریم که بیش از ۸۰ درصد کار آن انجام شده و این مشکل حل شده است و از اول مهر ماه آبیاری فضای سبز در منطقه ۳ به‌صورت قطره‌ای خواهد بود.

افضلی ادامه داد: خط ۲ قطار شهری که در انتهای به میدان کلبه می رسد از زیر میدان اطلسی عبور می‌کند و برای حفظ ایمنی فواره‌های این میدان را خاموش کردیم و بنا داریم بعد از اتمام احداث تونل قطار شهری، این میدان را بازسازی کنیم.

شهردار شیراز از اضافه شدن منطقه دشتکوه به منطقه شهری شیراز خبر داد و افزود: این منطقه شامل ۳۵۰۰ باغ شهری است که به شهرداری منطقه ۳ شیراز اضافه خواهد شد.

پیشنهاد واگذاری کل مجموعه ورزشگاه حافظیه به شهرداری

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۳ شهرداری نیز در این نشست به بحث واگذاری مجموعه ورزشگاه حافظیه به شهرداری اشاره کرد و گفت:  پیشنهاد این بود که کل مجموعه ورزشگاه حافظیه و در قبال آن شهرداری مجموعه ورزشی پارس و شهید سلیمانی را تکمیل کند و تحویل دهد یعنی تهاتر در این زمینه انجام دهیم.

محمدرضا هاجری  افزود: شهرداری مجموعه حافظیه را حفظ  خواهد کرد اما از قسمت‌های مختلف آن می توان استفاده می‌کند و تغییر کاربری داد.

هاجری از تکمیل احداث تالار مرکزی این کلان‌شهر تا مهر ماه امسال خبر داد و گفت: شهرداری شیراز تفاهم‌نامه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای احداث این تالار با اداره ارشاد فارس بسته است.

وی تصریح کرد: اماکن گردشگری که در این منطقه وجود دارند، در هیچ نقطه دیگری نیستند و پنج جاذبه شاخص این منطقه شامل دروازه قرآن، آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، باغ دلگشا و باغ جهان‌نماست.

هاجری گفت: در این منطقه بوستان جنگلی ۱۱۰۰ هکتاری جبل‌النور در دست احداث است که از دروازه قرآن به طرف جاده خرامه ادامه دارد و باید تبدیل به یک منطقه گردشگری بسیار بزرگ شود.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه جاذبه‌های گردشگری خوبی در منطقه ۳ شهرداری شیراز وجود دارد، اما هیچ‌کدام از این اماکن یک پارکینگ مناسب برای پارک خودروهای مسافری ندارند و این یعنی نبود زیرساخت و خبرنگاران فراهم کردن این زیرساخت‌ها را از مسئولان و نمایندگان مطالبه کنند.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۳ شهرداری از انجام تهاتر با ارشاد فارس خبر داد و افزود: یک تفاهم‌نامه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل تالار مرکزی شهر با ارشاد فارس بستیم و قرار است تا مهر ماه این تالار با پیشرفته‌ترین استانداردهای بین‌المللی افتتاح شود. همچنین برای مرمت و بازسازی تالار حافظ نیز ورود کرده‌ایم.

وی بر ضرورت اداره هیئت امنایی اماکن گردشگری تأکید و اظهار کرد: اکنون دستورالعمل هیئت امنایی شدن مجموعه مدیریت حافظیه و سعدیه از تهران آمده است؛ اما استان فارس هنوز آن را اجرایی نکرده است. اگر این اماکن به‌صورت هیئت امنایی اداره شوند، درآمد آنها در داخل استان می‌ماند.

هاجری درباره وضعیت آرامگاه سعدی نیز گفت: شهرداری شیراز ۷۰۰ خانه را در اطراف آرامگاه سعدی تملک و به آرامگاه الحاق کرده است و اکنون حدود ۳۰ سال است هزینه فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی این مجموعه را تأمین می‌کند، اما هیچ نقشی در مدیریت این مجموعه ندارد.

عضو شورای شهر شیراز از احداث بزرگترین مسجد یا حسینیه در شیراز در حد فاصل پل امام علی (ع) و میدان ولیعصر(عج) خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها، قرار است تا به جای احداث پل شیشه‌ای علی‌ بن حمزه (ع) که در شورای چهارم مصوب شد و بعد از آن این مصوبه لغو شد، یک پل عابر پیاده به شکل سفینه‌النجاه روی رودخانه خشک احداث کنیم.

وی از احداث پیشرفته‌ترین بیمارستان کشور در شیراز خبر داد و بیان کرد: این بیمارستان قرار است در جای فعلی بیمارستان فاتحی‌نژاد و با همین نام در شیراز احداث شود.

انتهای پیام/

نظر شما