شناسهٔ خبر: 68215045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جامعه اسرائیل در تضاد عمیقی قرار دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی «یک حرف از هزاران» بخش هایی از یادداشت منتشر شده در سایت اینترسپتبه قلم مایراو زونسزین را منتشر کرد:

جامعه اسرائیل در تضاد عمیقی قرار دارد

اسرائیلی‌ها بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر خود را به دلیل کشاندن کشور به جنگی بی‌پایان سرزنش می‌کنند و در تلاش برای یافتن راهی برای خروج از این بحران هستند. در حال حاضر در اسرائیل می‌توان جامعه‌ای را دید که در ناامیدی فرو رفته، اما در یافتن راه حلی برای خروج از این وضعیت ناتوان است. اسرائیل احتمالاً در مخاطره‌آمیزترین لحظه امنیت ملی خود از زمان تأسیس قرار دارد.

اعتراضات گسترده:

هزاران اسرائیلی، از جمله خانواده‌های گروگان‌ها، علیه نتانیاهو تظاهرات کرده و خواستار آتش‌بس و توافق برای آزادی گروگان‌ها شده‌اند.

ترس از جنگ منطقه‌ای:

ترورهای اخیر رهبران حزب‌الله و حماس، ترس از گسترش درگیری، به‌ویژه با ایران و حزب‌الله را تشدید کرده و اسرائیلی‌ها را در معرض خطر بیشتری قرار داده است.

انتقاد نظامی:

انتقادها از راهبردهای نظامی دولت اسرائیل افزایش یافته و بسیاری، این راهبردها را ناکافی و نامتناسب با درگیری‌های مدرن علیه بازیگران غیردولتی مانند حماس می‌دانند.

جناح بندی های سیاسی:

به رغم نارضایتی گسترده، حزب لیکود تحت رهبری نتانیاهو پس از ترورهای اخیر حمایت بیشتری کسب کرده است، که نشان‌دهنده ترکیبی پیچیده از ترس و رکود سیاسی در اسرائیل است.

معضل گروگان‌ها:

بی‌میلی دولت برای تضمین معامله‌ای جهت آزادی گروگان‌ها به عنوان یک خطای استراتژیک تلقی می‌شود. فشار عمومی برای اولویت دادن به باز پس گرفتن گروگان‌ها بر ادامه اقدام نظامی، قابل توجه است.

روابط مدنی و نظامی:

اعتماد عمیق مردم اسرائیل به ارتش، در تضاد با سرخوردگی آنها از رهبری سیاسی قرار دارد، با این حال درک رو به رشدی وجود دارد که نیروی نظامی به تنهایی قادر به حل بحران نیست.

تأثیر بر غیرنظامیان:

زندگی در اسرائیل با وجود ادامه وضعیت ظاهری عادی، با افزایش اضطراب عمومی همراه است. مردم در حال احتکار تدارکات هستند و احساس می‌کنند در تله پروازهای لغو شده و تهدیدات احتمالی گیر افتاده‌اند.

پویایی های بین‌المللی:

آمریکا و سایر بازیگران بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها فشار می‌آورند، اما رهبری اسرائیل، به‌ویژه جناح‌های راست افراطی، در برابر این تلاش‌ها مقاومت کرده و پیچیدگی‌هایی در روند صلح ایجاد می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما