شناسهٔ خبر: 68214496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از سه هزار مددجوی کمیته امداد در همدان توانمند شدند بیش از سه هزار مددجوی کمیته امداد در همدان توانمند شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: در سال گذشته جشن توانمندی سه هزار و ۱۴۴ مددجوی کمیته امداد برگزار شد و امسال هم دو هزار و ۹۰۰ مددجو در چرخه توانمندی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

سید حسن نعمتی در حاشیه همایش قرض نیکو بیان کرد: این همایش با نیت ترویج فرهنگ قرض الحسنه با مشارکت خیرین و نیکوکاران همدانی برگزار شد.

او افزود: از روز تاسیس تاکنون، ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی و کاملا قرض الحسنه به ۷۸ هزار نفر نیازمند پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در صندوق امداد ولایت وجود دارد، تصریح کرد: یکی از آن طرح‌ها قرض ماندگار است که خیرین در حد وسع به صندوق می‌دهند و فقط به منظور اعطای سپرده به نیازمندان است.

نعمتی افزود: طرح دوم سپرده امور خیران است، یعنی اگر خیری ۱۰۰ میلیون سپرده‌گذاری کند امداد هم همان مبلغ را هم افزایی می‌کند و ۲۰۰ میلیون در اختیار خیر قرار می‌دهد.

او گفت: خیران هم نیازمندانی را که در محله خود یا محل کار شناسایی یا به هر نحوی به آنها مراجعه کردند، مبلغ وام را در کمترین زمان و فرایند ممکن و کمال تکریم دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ه) استان همدان افزود: طرح سوم مسئولیت اجتماعی است، یعنی اگر خیری مبلغی را به مدت یک سال سپرده گذاری کند و برداشت نکند، امداد هم به همان مبلغ هم افزایی می‌کند و ۱۰۰ میلیون تومان از طرف مرکز به استان تخصیص می‌یاید که صندوق امداد ولایت به نیازمندان وام بدهد.

نعمتی گفت: تسهیلات پرداختی در زمینه درمان، تحصیل، احداث مسکن، خرید زمین و ... است. ۷۰۰ نفر خیر در این طرح امداد ولایت با ما همکاری می‌کنند.

اوبه اقدامات کمیته امداد امام (ره) استان در راستای اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ ملیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت کردیم و ۷ هزار شغل برای جامعه هدف که بخشی از آن مددجو‌های کمیته امداد هستند، ایجاد شده است.

نعمتی از توانمندی ۳ هزار و ۱۴۴ نفر از مددجو‌های کمیته امداد امام (ره) استان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال هم ۲ هزار و ۹۰۰ نفر وارد چرخه توانمندی می‌شوند.

نظر شما