شناسهٔ خبر: 68213166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دمشق اتهامات واشنگتن درباره دستگیری یک شهروند آمریکایی را بی‌اساس خواند

زهرا موسوی

سوریه تاکید کرد که اتهامات آمریکا درباره دستگیری شهروند آمریکایی به نام «آستین تایس» بی‌اساس بوده و نشان دهنده تحریف عمدی حقایق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه سوریه به اتهامات آمریکا در خصوص دستگیری افسر سابق ارتش آمریکا پاسخ داد و تایید کرد که اتهامات وارده به سوریه در ادامه اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب و گروه‌های تروریستی است.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) قرار گرفت، اعلام کرد: روز چهارشنبه بیانیه‌های گمراه‌کننده‌ای از سوی دولت آمریکا و کاخ سفید و وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد که شامل اتهامات واهی علیه سوری‌ها بود.

وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه‌ تاکید کرد: «آنچه چهارشنبه از سوی دولت آمریکا صادر شد که شامل اتهامات نادرست علیه دولت سوریه مبنی بر دستگیری «آستین تایس» و ادعای روزنامه‌نگاری وی و ورودش به خاک سوریه و ناپدید شدنش در کشور بود، اظهاراتی گمراه کننده هستند.»

وزارت امور خارجه سوریه توضیح داد که این اتهامات در مورد تایس یا دیگر آمریکایی‌ها «بی‌اساس است و نشان‌دهنده تحریف عمدی واقعیت‌ها و ادامه رویکرد دولت آمریکا برای اتهام‌زنی علیه سوریه است».

دمشق همچنین تاکید کرد که اتهامات وارده به سوریه ادامه اقدامات خصمانه آمریکا و حمایت از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب و گروه‌های تروریستی و تلاش این کشور برای غارت ثروت سوریه و اعمال اقدامات قهری یک‌جانبه است که باعث رنج و عذاب مردم سوریه می‌شود.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، دمشق را به بازداشت تایس در سال ۲۰۲۲ متهم کرده و از دولت سوریه خواسته بود تا برای آزادی او کمک کند، اما وزارت خارجه سوریه در آن زمان بازداشت هر شهروند آمریکایی از جمله تایس را تکذیب کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما