شناسهٔ خبر: 68211407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حماس: بر سر شروط جدید مذاکره‌ای نخواهیم کرد حماس: بر سر شروط جدید مذاکره‌ای نخواهیم کرد

یک مقام حماس می‌گوید نیازی به برگزاری مذاکرات جدید نیست و آمریکا باید رژیم صهیونیستی را برای پذیرش طرح پیشین تحت فشار قرار دهد.

صاحب‌خبر -

اسامه حمدان، یکی از مقامات بلندپایه حماس به خبرگزاری آلمانی «دی پی ای» گفت که این جنبش در مورد شروط جدید برای آتش‌بس یا آزادی اسرا مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش الجزیره، حمدان گفت: «دیگر نیازی به مذاکرات بیشتر نیست، بلکه آمریکا باید تصمیم بگیرد اسرائیل را برای پذیرش پیشنهادی که چند ماه پیش از سوی جو بایدن ارائه شد تحت فشار قرار دهد». حمدان آمریکا را به دلیل ناکامی در تحت فشار گذاشتن رژیم صهیونیستی برای حصول توافق سرزنش کرد و گفت: «علیرغم تلاش‌های قطر و مصر، دولت آمریکا موفق نشد - یا شاید نخواست -اشغالگران را برای پایبندی به طرحی که ارائه کرد، تحت فشار قرار دهد».

وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی با فرستادن هیئت‌های غیرمجاز برای مذاکره، تعیین شروط جدید و امتناع از عقب‌نشینی از کریدور فیلادلفی یا عقب‌نشینی از گذرگاه رفح، «همیشه مانع ادامه روند توافق شده‌ است». 

مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا امروز (پنجشنبه) در دوحه از سر گرفته شده است و به گفته منابع آگاه ممکن است تا فردا نیز ادامه پیدا کند. 

حماس می‌گوید رژیم اشغالگر خواستار تداوم «مذاکرات توخالی» است تا در میانه آن به جنایات خود علیه مردم غزه ادامه دهد. جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در این خصوص تاکید کرد: «ما این فرصت [برای تداوم جنایات] را به آنها نمی‌دهیم. چیزی که امروز می‌خواهیم این است که به معاهدات قبلی پایبند باشند و به اشغالگران اجازه داده نشود که از مسئولیت‌های قبلی خود فرار کنند و یک طرح عملیاتی برای اجرایی شدن پیشنهاد اخیر ارائه شود».

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما