شناسهٔ خبر: 68211091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

راهپیمایی اربعین در وحدت شیعه و سنی تاثیرگذار است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: راهپیمایی اربعین در وحدت مسلمانان اعم از اهل تشیع و تسنن مهم و تاثیرگذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم مرداد_ در سفر کاری به شهرستان مریوان و بازدید از موکب کار و تولید وزارت کار اظهار کرد: کنگره عظیم اربعین امتداد راه و سلوک حضرت امام حسین (ع) بوده و راهپیمایی اربعین در وحدت مسلمانان اعم از اهل تشیع و تسنن مهم و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه هدف از قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر برای امت اسلامی بوده است، افزود: باید در این موقعیت فرهنگ عاشورا و فرهنگ اربعین را تبدیل به یک فرهنگ جهانی کرده و اهداف امام حسین (ع) از قیام کربلا را تبیین کنیم.

مدیرکل کار کردستان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته موکب زائران امام حسین را در شهرستان مریوان برپا کردیم، ادامه داد: امسال نیز موکب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نام موکب کار و تولید در شهرستان مریوان به مساحت ۱۶۰۰ متر با بهترین امکانات در نظر گرفته شده است.

پیشکاری با بیان اینکه استان کردستان جز افتخارات خود می‌داند که خادم موکب امام حسین (ع) باشد، گفت: تمامی ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت کار در کردستان با تمام امکانات، برای ارائه خدمات و برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم معنوی آماده هستند.

وی بر گشاده رویی و حسن خلق به عنوان نخستین موضوع در زمینه موکب داری تاکید کرد و افزود: زائرانی که قصد عبور از این مسیر را دارند با دیدن نام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر سر درب موکب، نگاه ویژه‌ای به آن داشته و آن را خانه خود می‌دانند و ضرورت دارد که موکب داران با گشاده رویی و حسن خلق، از زائران استقبال و پذیرایی کنند.

نظر شما