شناسهٔ خبر: 68210147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حکیم: کشتار بی‌سابقه مردم غزه نقض آشکار حقوق بشر است

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به افزایش شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی، گفت: کشتار بی‌سابقه مردم غزه نقض آشکار حقوق بشر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکم ملی عراق، «سید عمار حکیم»، روز پنچشنبه در پیامی در واکنش به افزایش آمار شهدای غزه اظهار داشت: افزایش شمار قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین به 40 هزار و 5 شهید و 92 هزار و 401 مجروح، رسیده که این فاجعه‌ای بزرگ و کشتاری بی‌سابقه و نقض آشکار حقوق بشر به شمار می‌رود.

وی ضمن محکوم کردن این جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه بار دیگر از جامعه بین الملل و سازمان‌های عامل خواست تا در مقابل قتل عام وحشیانه این رژیم غاصب بایستند و در راستای توقف جنایت‌های وحشیانه آن علیه ملت مظلوم فلسطین تلاش کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق مجددا هشدار داد که تداوم این حملات، ممکن است منطقه و جهان را به جنگی فراگیر و قربانی شدن شماری بیشتر بکشاند.

حکیم از خداوند خواست ملت فلسطین به ویژه مردم صابر غزه را حفظ کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳،عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

نظر شما