شناسهٔ خبر: 68209920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انگلیس: تشدید تنش تهدیدی برای منطقه است؛ همه تنش‌ها را کاهش دهند

نیویورک – ایرنا- جیمز کاریوکی، معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل گفت: چشم انداز تشدید تنش در منطقه تهدیدی برای تضعیف بیشتر امنیت و ثبات است و از همه طرف ها می‌خواهیم تنش ها را کاهش دهند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جیمز کاریوکی، معاون سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره یمن بدون اشاره به دلایل اصلی حملات و دفاع گروههای مقاومت در منطقه و نیز جنایات رژیم اسرائیل گفت: انگلیس حملات بی پروا و تشدید کننده حوثی ها (انصارالله یمن) در سراسر خاورمیانه را محکوم می کند.

کاریوکی به شورای امنیت ۱۵ عضوی سازمان ملل گفت: وضعیت در یمن ناامیدکننده است و سیل ویرانگر در رأس یک بحران انسانی وخیم است و ما با همه کسانی که از سیل آسیب دیده اند ابراز همدردی می کنیم.

این دیپلمات انگلیسی تصریح کرد: چشم انداز تشدید تنش در منطقه تهدیدی برای تضعیف بیشتر امنیت و ثبات است. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم برای جلوگیری از عمیق‌تر شدن بحران انسانی، تنش‌ها را کاهش دهند.

او مدعی شد: انگلیس حملات بی پروا و تشدید کننده حوثی ها در سراسر منطقه را در ارتباط با سایر گروه های مرتبط با ایران محکوم می کند. ما همچنین درخواست خود را از حوثی‌ها برای توقف حملات در دریای سرخ که کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند، تکرار می‌کنیم.

کاریوکی اضافه کرد: انگلیس بسته شدن دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در صنعا توسط حوثی‌ها را محکوم می‌کند. حضور OHCHR برای حفاظت از غیرنظامیان و گزارش این دفتر حقوق بشر حیاتی است. این اقدامات یک بار دیگر نشان دهنده تمایل رهبران حوثی (انصارالله) برای آسیب رساندن و رنج به مردم یمن برای پیشبرد جاه طلبی های خود است. مردم یمن سزاوار صلح و آرامش هستند. تشدید تنش بیشتر ما را از دستیابی به این هدف دورتر خواهد کرد.

معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل تصریح کرد: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که فضا را برای مذاکرات در راستای نقشه راه سازمان ملل حفظ کنند.

نظر شما