شناسهٔ خبر: 68209806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

کنگره شهدای غریب با تاکید رئیس‌جمهور شهید پیگیری شد

معاون رئیس‌جمهور گفت: به طور جسته گریخته سال‌ها آزادگان از رفقا شهیدشان یاد می‌کردند اما اصل شناسایی این ۱۹۰۰ شهید اسارت و نهضت ملی گرامیداشت اختصاصی شهدای غریب اسارت با تاکید شهید رئیسی شکل گرفت و ایشان به کرات عرض می‌کردند که بحث کنگره شهدای اسارت پیگیری شود و این شهدای غریب شناسایی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد دهقان عصر امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم مرداد_ در کنگره شهدای غریب در اسارت استان اصفهان اظهار کرد: زمانی که اسرا را از کمپ هفتم به کمپ ششم بردند با اسرای جدیدی رو به رو شدیم، یکی از آنها می‌گفت ما حدود ۳ روز در محاصره بودیم، بدون مهمات و آب و غذا تا آخرین فشنگ جنگیدیم و به اسارت رسیدیم؛ در مسیری که ما را می‌آوردند چند نفر از رزمندگان تقاضای آب می‌کردند، عراقی‌ها بلافاصله هرکس را که تقاضا آب می‌کرد را به شهادت می‌رسانند، ما را به یکی از شهرهای مرزی بردند و شب اسکان دادند، اما صبح فردا که بیدار شدیم تعداد زیادی از بچه‌ها از جا بلند نشدند و در اثر تشنگی به شهادت رسیده بودند.

وی افزود: در اسارت برای زخم‌ها و بیماری‌ها درمانی وجود نداشت و رفقای ما مانند شمعی در مقابل دیدگان ما آب می‌شدند و از ما کاری بر نمی‌آمد؛ به طور جسته گریخته سال‌ها آزادگان از رفقا شهیدشان یاد می‌کردند اما اصل شناسایی این ۱۹۰۰ شهید اسارت و نهضت ملی گرامی داشت اختصاصی شهدای غریب اسارت با تاکید شهید رئیسی شکل گرفت و ایشان به کرات عرض می‌کردند که بحث کنگره شهدای اسارت پیگیری شود و این شهدای غریب شناسایی شوند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور عنوان کرد: امروز را به آزادگان و خانواده‌هایشان و به تمام مردم ایران تبریک و شادباش می‌گویم چرا که به فرموده مقام معظم انقلاب سرمایه‌های عزیز این وطن به آب و خاک خودشان بازگشتند.

دهقان تاکید کرد: تا زمانی که ظلم و ستم در جهان هست مقاومت و ایثار و جهاد هم پابرجاست، هیچکس دوست ندارد به خاک و خون بغلتد و تحت شدید ترین شکنجه‌ها قرار بگیرد اما وظیفه و ارزشی فراتر از حفظ آرامش و آسایش وجود داشت اما اگر ایثار آن بزرگمردان نبود اکنون ایران در زیر چکمه‌های صدام و اربابان آن‌ها له شده بود.

وی ادامه داد: چه کسی دوست دارد کیلومترها به دور از خانواده اش به سوریه برود و علیه داعش خونخوار بجنگد؟ داعش شاید پیچیده‌ترین پروژه دشمنان اسلام بود که اسلام ساختگی را در مقابل اسلام پاک قرار داد، اگر مدافعان حرم نبودند و جهان اسلام متحد نبود مشخص نبود چه بر سر بشریت می‌آمد از شدت جنایات و خباثت داعش و سازندگان آن، اگر امروز کسی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی که در طی کمتر از یک سال تنها ۵۰ هزار تن را به شهادت رسانده که از این میان دستان منحوس آنها به خون ۲۰ هزار کودک و ۲ هزار نوزاد آلوده شد، چه چیزی جز جهاد و شهادت و شجاعت می‌تواند جلوی این جنایت‌ها را بگیرد؟

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد: این برای اولین بار است در جهان که صهیونیست‌ها هر لحظه در خوف و ترس و بی آبرویی به سبب جنایاتشان از جبهه مقاومت هستند و این از ثمره خون شهداست که امید داریم با یاری خدا ادامه دار باشد و به ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه بینجامد.

در پایان جلسه از خانواده‌های معظم این شهدای بزرگوار تجلیل شد و مسئولان برگزاری این جلسه به همراه خانواده شهدا و دوستداران مسیر ایثار و شهادت بر مزار مطهر این شهدا حاضر شدند.

گفتنی است که در این مراسم از تمبر یادبود شهدای غریب اسارت رو نمایی و یاد و خاطره آنها گرامی داشته شد.

نظر شما