شناسهٔ خبر: 68209719 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی برای این مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور برای جنوب کشور هشدار نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در جنوب کشور هشدار داد.

بنابر گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ  نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از شنبه ۲۷ مردادماه تا دوشنبه ۲۹ مردادماه هشدار داد و اعلام کرد: در این بازه زمانی افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل پیش بینی می‌شود.

منطقه اثر این هشدار مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان هرمزگان، در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خواهد بود که در این زمان غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی و قایق های صیادی و فعالیت‌های تفریحی سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت های فراساحلی دور از ذهن نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد شناورهای سنگین،فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی باید مد نظز قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

۴۷۲۳۶

نظر شما