شناسهٔ خبر: 68209567 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران:

پیروزی فقط در راه امام حسین است و بس

رئیس شورای شهر تهران گفت: در دنیای امروز سربلند کردن نام حسین و یاد حسین و زنده نگاه داشتن راه حسین، خود یک جهاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در گردهمایی موکب‌داران آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین که با عنوان لشکر حسین(ع) با حضور شهردار تهران و ... در پردیس تئاتر تهران برگزار شد، گفت: خدمت‌گزاری و خادمی سرور شهیدان امام حسین(ع) در هرکجا که باشد؛ ارزشمند است، ما هرچه داریم از حسین(ع) سرور شهیدان و استمرار راه و یاد و نام حسین (ع) داریم.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی را از سرور شهیدان داریم، گفت: اوج انقلاب ما در همان راهپیمایی تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ بود. پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس با نام و یاد حسین(ع) سرور شهیدان بود. پیروزی فقط در راه حسین است و بس.  تمام خدمات و تلاش ما، احترام به زوار امام حسین و اینکه خاک کف پای زوار را توتیای چشم خود می‌کنیم، برای این است که در مسیر امام حسین هستند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اگر بتوانیم راه حسین را استمرار ببخشیم، موفق و پیروز خواهیم شد و در طول تاریخ شیعه این راه را زنده و روشن نگاه داشته است. اگر ما در دنیای امروز اسلام و دینی داریم به خاطر نام حسین(ع) و شهادت حسینی است.

وی با اشاره به اینکه تمام کارهای ما و عشق و علاقه ما به امام حسین (ع) سرور شهیدان سیدا الشهدا به خاطر آن است که این مسیر زنده و روشن بماند، اظهارکرد: مکتب ما با یاد و نام حسین می‌ماند، بنابراین هرچه در هرکجا در شهر، مسیر و.. خدمت کنیم، خدمت  در مسیر سرور شهیدان اما حسین(ع) است. زنده نگاه داشتن یاد و نام او  یعنی خدمت به مکتب اسلام و دین اسلام و هر روز زنده کردن دین اسلام.

چمران در پایان خاطرنشان کرد: در دنیای امروز سربلند کردن نام حسین و یاد حسین و زنده نگاه داشتن راه حسین، خود یک جهاد است و این جهاد بسیار ارزشمند است. اگر خداوند توفیقی نصیب شما کرده که در این مسیر گام بردارید، این را یک فرصت و لطف الهی بشمارید. در هر سن و سالی و هر جایگاهی که باشید، خدمت کردن به حسین و بزرگداشت یاد و نام حسین، بزرگ‌ترین خدمت به مکتب و دین ما در مسیر خدا خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما