شناسهٔ خبر: 68209521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ماهیت شوراها شفافیت امور به نفع مردم است

معاون اداره کل شورای وزارت کشور گفت: ماهیت شوراها شفافیت امور و اقدامات مناسب به نفع مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسینی عصر پنجشنبه در همایش شوراهای شهر و روستا در اردبیل گفت: با شکل‌گیری شوراها و گستردگی قوانین و مقررات در این حوزه شاهد توسعه برنامه‌ها در مسیر عمران و آبادانی بیشتر روستاها و شهرها هستیم که این ظرفیت عظیم را باید بیش از این تقویت کرد.

وی به فعالیت بیش از 127 هزار نفر به عنوان عضو شوراهای روستا، شهر، بخش، شهرستان و استان‌ها اشاره کرد و افزود: اعضای این شوراها پارلمان بزرگی را در کشور تشکیل می‌دهند که نمود و نشانه‌ای از حرکت تحولی به پشتوانه رأی مردم و تکیه بر خرد جمعی است.

معاون اداره کل شورای وزارت کشور تصریح کرد: دولت و مجلس در قالب طرح‌ها و لایحه‌های مختلف از فعالان این عرصه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و بهتر است اعضای شوراها نیز با آشنایی و مسلط بودن به قوانین و مقررات سعی کنند در تصمیم‌گیری‌ها به نفع مردم و در چارچوب قوانین و مقررات به وظیفه خطیر خود عمل کنند.

حسینی افزود: اکثر شوراها در مناطق روستایی و شهری با حضور چندین ساله آشنایی بیشتری با این قوانین و مقررات دارند ولی با برگزاری چنین دوره‌هایی می‌توان بیش از گذشته شوراها را با حیطه اختیارات و مسئولیت خطیر خود آشنا کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در جلسات شورا مصوبات محرمانه نداریم بلکه بخشی از مصوبات به صورت مخفی و بخش عمده‌ای از آنها به صورت عادی و با شفافیت بهتر انجام می‌شود و تلاش بر این است تا اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به مردم مناطق مختلف بهتر و شایسته‌تر تبیین و تشریح شود.

معاون اداره کل شورای وزارت کشور آموزش‌های تخصصی برای فعالان و اعضای شوراها را یادآور شد و اضافه کرد: وزارت کشور تلاش می‌کند تا با همکاری امور شهری استانداری‌ها فضای خوبی را برای برگزاری دوره‌های آموزشی فراهم کند تا قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها به صورت منسجم عملیاتی و اجرایی شود.

حسینی بیان کرد: حضور اعضای شوراهای شهر و روستا و شهرداری‌ها در این جلسات شرایط مناسبی را فراهم کرد تا ما بیش از چهار ساعت عمده مباحث آموزشی را در حوزه شوراها و شهرداری‌ها بیان کنیم تا بیش از گذشته اعضا با این محدوده قوانین و مقررات و اختیارات آشنایی بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/131

 
 
 

نظر شما