شناسهٔ خبر: 68208182 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه آغاز شد

مذاکرات به منظور دستیابی به آتش بس در غزه و توافق برای آزادی اسیران صهیونیست نزد حماس در دوحه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک مقام مسئول در جریان گفتگو‌ها به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که مذاکرات با هدف دستیابی به آتش بس در غزه و توافقی برای آزادی اسیران صهیونیست نزد حماس در دوحه آغاز شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، انتظار می‌رود که رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات به همتایان آمریکایی و مصری خود و نخست وزیر قطر بپیوندد.

«باراک راوید» خبرنگار وب‌سایت صهیونیستی «والا» دیروز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که «ویلیام برنز» رئیس سیا عازم شهر دوحه قطر شده تا پنج‌شنبه در نشستی با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی موسادِ رژیم صهیونیستی و «عباس کمال» رئیس سازمان اطلاعات مصر شرکت کند.

منابع آگاه این خبرنگار اسرائیلی همچنین افزودند که «حماس به میانجی‌ها اعلام کرده که نمایندگانش در مذاکرات روز پنجشنبه شرکت نخواهند کرد، اما گفته‌اند که مایلند پس از برگزاری این نشست با میانجی‌ها دیدار کنند تا از این موضوع مطلع شوند و ببینند آیا اسرائیل پیشنهادی جدی و عملی برای توافق ارائه کرده است یا خیر.»

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال دیروز چهارشنبه گزارش داد که یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یک پیام خطاب به میانجی گران در جریان مذاکرات دستیابی به آتش بس در نوار غزه مخابره کرده است.

وال استریت ژورنال تاکید کرد که پیام السنوار به میانجی گران عرب منتقل شده است، اما بعید است رژیم صهیونیستی به این درخواست جواب مثبت دهد.

سه‌شنبه نیز رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل اعلام کرده بود که جنبش مقاومت فلسطین «حماس» می‌گوید هیأتی را برای مذاکرات آتش بس و تبادل اسیران طی روز پنجشنبه به قطر اعزام نمی‌کند./مهر

نظر شما