شناسهٔ خبر: 68208165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خوزستان خبر داد

آمادگی کامل دو کشور ایران و عراق برای برگزاری باشکوه و متفاوت اربعین

پریسا زنگنه منش

نشست استانداران دو استان خوزستان و میسان به میزبانی استانداری میسان عراق در راستای برگزاری هر چه باشکوه اربعین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حسینی محراب استاندار خوزستان با بیان آمادگی کامل دو کشور ایران و عراق در برگزاری باشکوه اربعین اظهارکرد: طبق توافقاتی که دو دولت باهم داشتند و بعد از ملاقات‌ها وزیر دو کشور، ما را موظف کردند که در دو مرز بنشینیم و همه مسائلی که می‌تواند برای راحتی زوار اباعبدالله شکل بگیرد را با هم توافق کنیم. همان‌طور که می‌دانید مرز چذابه و شیب عراق و استان میسان محل عبور زائران شبه قاره، افغانستان و اتباع مقیم ایران هستند. طبعا این پیچیدگی را از مرزهای دیگر بیشتر می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به لزوم هماهنگی دستگاه‌های خدمت‌رسان در دو کشور اشاره کرد و از آمادگی کامل دو کشور ایران و عراق برای برپایی باشکوه و متفاوت اربعین خبر داد و افزود: هماهنگی‌های امنیتی، حمل و نقل، پزشکی، تغذیه، اسکان، آب و برق و ... برای زو مورد بحث قرار گرفت و دوستان آمادگی کامل دارند. در آن‌ طرف مرز نیز همه موارد را برای راحتی زوار در نظر گرفتیم و از نقطه صفر تا العماره که دیدیم همه امکانات و موکب‌ها، پلیس، ارتش و حشدالشعبی برای تامین امنیت مستقر شدند. وزارتخانه‌های مربوطه و حمل و نقل هم امکانات خوبی را فراهم کردند.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به پیک حضور زائران در روزهای آتی، گفت: ما از چهارشنبه شب ازدحام بیشتر از حد را داریم که شاید بتوان گفت بالاترین پیک دوران سفر اربعین خواهد بود و بعد پیک رفت، برگشت است که امیدواریم  باتوجه به تمهیداتی که دوستانمان در نظر گرفتند و بسیج امکانات حشدالشعبی، ارتش و سایر دستگاه‌های دولتی که به کمک بخش خصوصی آمدند، برای حمل و نقل مشکل  ماندگاری در مرز نداشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما