شناسهٔ خبر: 68207464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

کوهسرخ، قطب‌ تولید لوبیا سبز در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ از این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های تولید لوبیا سبز در خراسان رضوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت صفرنژاد در حاشیه بازدید از مزارع این محصول در گفت و گو با ایسنا از آغاز برداشت لوبیا سبز در شهرستان خبر داد و افزود: برداشت لوبیا سبز در کوهسرخ از اوایل مردادماه آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: شهرستان کوهسرخ با دارا بودن ۵۰ هکتار سطح زیر کشت و ۶۰۰ تن محصول یکی از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی است.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ تصریح کرد: محصول برداشت شده در کوهسرخ روانه بازارهای تره‌بار شهرستان‌های همجوار و مرکز استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ نفر بهره‌بردار در زمینه کاشت و برداشت لوبیا سبز در کوهسرخ فعالیت می‌کنند، از افزایش ۱۰ درصدی برداشت محصول در سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به دلیل مشاوره کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی افزایش ۱۰ درصدی برداشت لوبیا سبز در شهرستان را شاهد باشیم.  

صفرنژاد در ادامه از اختصاص ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کوهسرخ به کشت صیفی‌جات با اجرای سیستم آبیاری تیپ خبر داد و گفت: کشت محصولات صیفی‌جات در سطح ۶۷۰ هکتار از اراضی سطح شهرستان انجام شده است. از این سطح ۲۰۰ هکتار آن نیز با سیستم آبیاری تیپ انجام می‌شود.

حدود ۳۰ درصد از اراضی سطح زیر کشت صیفی‌جات در سطح شهرستان نیز به سامانه‌های نوین آبیاری (تیپ) تجهیز شده است و از این حیث موجب بهره‌وری از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما