شناسهٔ خبر: 68206811 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام حمایت استادان دانشگاه پیام نور از سیمایی صراف

تهران-ایرنا- شماری از استادان دانشگاه پیام نور با صدور بیانیه‌ای از حسین سیمایی صراف گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای سکان‌داری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در بخشی از این بیانیه که امروز، پنجشنبه منتشر شده است، شماری از استادان دانشگاه پیام نور تاکید کردند: اکنون که رئیس‌جمهور فهرست اعضای کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است، وظیفه خویش می‌دانیم تا با پاسداشت حرمت عالمان و فرزانگان پیش‌کسوت و تشکر از معرفی شخصیتی متین و فرزانه چون حسین سیمایی صراف با تجربیات مهم در عرصه‌های مختلف که از اساتید فرهیخته، متعهد و با تجربیات آموزش عالی است، از رئیس جمهور تشکر کنیم.

امضاکنندگان این بیانیه که حدود ۹۰ نفر از استادان دانشگاه پیام نور هستند، ضمن اعلام حمایت از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا با رای مثبت به سیمایی صراف به عنوان وزیر علوم دولت چهاردهم، زمینه لازم را برای افزایش کیفی آموزش، پژوهش، فناوری و امور فرهنگی اجتماعی در ساحت آموزش عالی ایران فراهم سازند.

به گزارش ایرنا، حسین سیمایی صراف،‌ روز یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ از سوی مسعود پزشکیان به عنوان وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم به مجلس، معرفی شد که در صورت تایید نمایندگان و گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، سکان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را پس از محمدعلی زلفی‌گل، در دست خواهد گرفت.

حسین سیمایی صراف متولد ۱۳۴۷ در مشهد،‌ علاوه بر تحصیلات حوزوی،‌ دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی حقوق دانشگاه تهران است.

از شهریور ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰ (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی‌میرزایی و پیش از علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت بوده است و سوابق اجرایی متعددی در وزارت علوم بر عهده داشته است.

نظر شما