شناسهٔ خبر: 68206690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارتباطات در گزارشی از هزار روز خدمت:

بودجه صنعت فضایی در دولت سیزدهم 5 برابر شد / انجام 12پرتاب عملیاتی و تحقیقاتی در سه سال گذشته

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در ابتدای دولت، کل بودجه صنعت فضایی کمتر از یک همت بود که با پشتیبانی شهید جمهور بودجه این بخش بیش از 5 برابر شد، گفت: : با مجاهدت همکارانم در سازمان فضایی ایران و وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه، 12پرتاب عملیاتی و تحقیقاتی معادل سه دولت پیش از دولت سیزدهم انجام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از دستاوردهای فضایی دولت سیزدهم با اشاره به اینکه فرابخشی بودن صنعت فضایی، تشکیل شورای عالی فضایی با مدیریت رییس جمهور بسیار کلیدی است که متاسفانه بیش از یک دهه انجام نشده بود، گفت: در این دوره، شورا احیا و 3 جلسه مهم با حضور شهید جمهور و سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد.
وی تدوین برنامه ده ساله توسعه صنعت فضایی را که حاصل هزاران نفرساعت کار کارشناسی مدیران و دانشمندان فضایی کشور بود از جمله دستاوردهای این دوره عنوان کرد که پس از تصویب در شورای عالی فضایی، برای اولین بار توسط رییس جمهوری ابلاغ شد که آینده امیدبخشی را برای تحول در این صنعت در دهه پیش رو ترسیم کرده است.
زارع پور با اشاره به اینکه برخی کشورهای منطقه که در جمع کشورهای فضایی نیستند، سالیانه صدها میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری می کنند، خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت، کل بودجه صنعت فضایی کمتر از یک همت بود که با پشتیبانی شهید جمهور بودجه این بخش بیش از 5 برابر شد و امسال نیز با موافقت ایشان قرار بود باز هم بودجه حوزه فضایی افزایش پیدا کند که قسمت نشد.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه شهید جمهور به صنعت فضایی باور داشت و «پرتاب فضایی» را امیدبخش، اقتدارآفرین و مقوم دستگاه دیپلماسی کشور می دانست نه تضعیف کننده آن، خاطرنشان کرد: با مجاهدت همکارانم در سازمان فضایی ایران و وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه، 12پرتاب عملیاتی و تحقیقاتی معادل سه دولت پیش از دولت سیزدهم انجام شد.
وی افزود: همچنین در این دوره 8 ماهواره با موفقیت در مدار قرار گرفت و ما برای اولین بار در تاریخ کشور و بدون هر گونه محدودیتی، به تصاویر ماهواره ای با کیفیت و با دقت بالای یک متر رنگی دسترسی پیدا کردیم که کاربردهای مختلف در صنعت، کشاورزی، مدیریت شهری و دفاعی و ... دارد.
زارع پور با اشاره به اینکه علاوه بر آن در دولت، نهضت تکمیل ماهواره های نیمه تمام و ساخت ماهواره های جدید شکل گرفت، تصریح کرد: به فضل الهی و با مجاهدت دانشمندان فضایی کشور در بخش های کشوری، لشکری و شرکت های خصوصی، در ابتدای دولت تعداد ماهواره های در حال ساخت از 8 به 30 و ماهواره های آماده پرتاب از 3 به 14 افزایش یافت.

نظر شما