شناسهٔ خبر: 68206197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با اجرای خط لوله گاز دوراهی دشتک به نهبندان؛

امکان استقرار صنایع استراتژیک در خراسان جنوبی فراهم می‌شود

بیرجند-استاندار خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی خط لوله گاز دوراهی دشتک به نهبندان امکان استقرار صنایع استراتژیک در سطح استان فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح خط لوله گاز دوراهی دشتک به نهبندان اظهار کرد: اجرای این پروژه سبب تقویت شبکه گازرسانی در منطقه شرق و شمال شرق کشور می‌شود.

وی بیان کرد: با این زیرساخت اگر سرمای شدید را در کشور تجربه کنیم برای تأمین گاز مردم مشکلی نخواهیم داشت و شاهد استمرار گازرسانی در فصل سرما خواهیم بود.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین چنین زیرساختی موجب ایجاد ارزش افزوده در استان شده که علاوه بر تأمین گاز خانگی صنایع هم توسعه می‌یابد و با اجرای آن بیش از هفت تا ۱۰ میلیون متر مکعب در ساعت به ظرفیت گاز منطقه اضافه می‌شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اجرای ادامه مسیر طرح انتقال از نهبندان تا سربیشه برای ما خیلی مهم است و در حال حاضر در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

مصطفی نخعی اظهار کرد: در سفر سوم رئیس جمهور شهید اجرای این طرح مهم مصوب شد و سال گذشته هم عملیات اجرایی آن آغاز و امروز هم افتتاح شد.

وی افزود: اجرای این پروژه مهم زیرساختی نقش مؤثری در توسعه منطقه نهبندان، خراسان جنوبی و شرق کشور دارد.

نظر شما