شناسهٔ خبر: 68205662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

دعوا در ارمنستان بر سر مدال المپیک/ شکایت از قهرمان ایرانی المپیک منتفی شد دعوا در ارمنستان بر سر مدال المپیک/ شکایت از قهرمان ایرانی المپیک منتفی شد

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، به نظر می رسد که ارمنستانی ها پس از کش و قوس های فراوان و خوابیدن تب المپیک شکست آرتور الکسانیان ستاره کهنه کار خود برابر محمدهادی ساروی ستاره کشتی فرنگی را پذیرفته اند. در حالیکه مسابقات المپیک به پایان رسیده و از فینال 97 کیلوگرم فرنگی بیش از یک هفته

صاحب‌خبر -

 به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، به نظر می رسد که ارمنستانی ها پس از کش و قوس های فراوان و خوابیدن تب المپیک شکست آرتور الکسانیان ستاره کهنه کار خود برابر محمدهادی ساروی ستاره کشتی فرنگی را پذیرفته اند. در حالیکه مسابقات المپیک به پایان رسیده و از فینال 97 کیلوگرم فرنگی  بیش از یک هفته سپری شده، ارمنستانی ها با اعتراض به داوری این مسابقه قصد لوث کردن برد ستاره ایرانی را داشتند. 

در اتفاقی نادر و جنجالی، کمیته ملی المپیک ارمنستان به دنبال احقاق حق آرتور الکسانیان در مسابقه فینال وزن 97 کیلوگرم المپیک، از کمیته بین‌المللی المپیک برآمده بود. ارمنی‌ها معتقدند که داوری این مسابقه به نفع کشتی‌گیر ایرانی بوده و برخی تصمیمات داوران به ضرر الکسانیان تمام شده. به همین دلیل، کمیته ملی المپیک ارمنستان قصد داشت شکایتی رسمی را به IOC ارسال کرده و خواستار بررسی مجدد این مسابقه و بازگرداندن مدال طلا به الکسانیان شود. 

با این وجود ظاهرا در ارمنستان درباره این شکایت اجماع وجود ندارد و برخلاف نظر کمیته ملی المپیک ارمنستان، وزارت ورزش این کشور مخالف این اعتراض بوده. 

جالب اینکه پیش از این فدراسیون کشتی ارمنستان اعتراض خود را به داوری فینال وزن 97 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2024 به اتحادیه جهانی اعلام کرده بود که این اعتراض از سوی UWW رد شد.

بعد از این اتفاق بود که ارمنی‌ها سپس اعلام کردند که اعتراض خود را از طریق کمیته بین‌المللی المپیک پیگیری خواهند کرد اما با مخالفت وزارت ورزش این کشور این شکایت منتفی شد. 

علی دولتخواه مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی ارمنستان از منصرف شدن ارمنی‌ها از پیگیری این شکایت خبر داد و گفت: با وجود اختلاف‌نظر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با کمیته داوران فدراسیون کشتی ارمنستان، دیگر این اعتراض پیگیری نخواهد شد.

253 258

منبع: khabaronline-1945417

نظر شما