شناسهٔ خبر: 68203869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضرورت بازنگری طرح هادی انتظار ۳ساله مردم «شهر زرگر» بابل

مریم عبدی

رئیس شورای شهر زرگر شهرستان بابل با اشاره به بحث بازنگری طرح هادی، آن را از جمله دغدغه و نگرانی‌های مهم مردم، شهرداری و شورای اسلامی شهر دانست و گفت: بازنگری طرح هادی از مطالبات بحق و ضروری مردم شهر زرگر است که خواستار پیگیری برای تحقق آن از سوی مسئولان استان هستیم.

صاحب‌خبر -

روح الله رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه علیرغم پیگیری‌های مکرر هنوز بازنگری طرح هادی محقق نشده است، ادامه داد: کلیت انجام بازنگری مورد تائید دفتر فنی استانداری قرار گرفت و به ما ابلاغ شد و کار به تعیین مشاور رسید اما با وجودی که اعلام کردند باید مشاور از طرف ما تعیین شود، ولی به بهانه عدم تامین اعتبار از اجرایی شدن امتناع دارند که حتی مجموعه مدیریت شهری زرگر برای پرداخت کلیه هزینه های مشاور اعلام آمادگی کرد تا مشکلات مردم در ساخت و ساز برطرف شود.

رئیس شورای زرگر شهر با بیان اینکه با حل مشکل بازنگری، شاهد رونق اقتصاد شهرداری و منطقه خواهیم بود، تصریح کرد: در پی اعلام موافقت شهرداری زرگر برای پرداخت هزینه‌های مشاور طرح، متاسفانه مسئولین مربوطه معتقدند با تعیین مشاور از طرف شهرداری شائبه ایجاد رانت پیش خواهد آمد، در حالی که مشاور قرار است فقط از طرح دفاع کند و تصمیم نهایی را مسئولین امر اتخاذ نمایند و همکاری ما با مشاور برای توسعه شهر است و خواسته شخصی وجود ندارد؛ لذا خواستار همکاری مسئولان امر با شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تسریع در تحقق این خواسته بحق مردم هستیم.

وی افزود: زمانبندی اجرای طرح هادی هر ۱۰ سال به پایان می‌رسد و باید بازنگری شود این در حالی است که ما ۳ سال منتظر بازنگری طرح هادی در زرگرشهر هستیم.

رئیس شورای شهر زرگر به ضرورت احداث میدان در ورودی شرقی شهر تاکید و خاطرنشان کرد: میدان به عنوان یک نماد شهری است، و شهر زرگر در گذر اصلی قرار دارد و احداث این میدان می تواند فرصت مناسبی برای ایجاد توقف مسافران در مسیر و انجام اقدامات تجاری باشد. این شهر قطب کشاورزی و عرضه برنج استان است و احداث میدان سبب توقف خودروهای گذری و فرصتی برای معرفی این شهر خواهد داد.

رستمی با اشاره به اینکه بخش عمده زمینِ میدان، تملک و آزادسازی شده و اداره کل راهدای باید پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی و تصمیم شورای ترافیک استان این طرح را اجرایی کند، خواستار انجام این مهم از سوی مسئولان استانی و شهرستانی شد و گفت: با توجه به ترانزیتی بودن این شهر و سرعت بالای خودروهایی که از جاده اصلی بابل به آمل تردد می کنند شاهد تصادفات پی‌درپی در این جاده هستیم، لذا انتظار می‌رود مسئولین امر با دغدغه‌مندی بیشتر و درک ابعاد مختلف این نیاز شهری، برای اجابت درخواست شورا و شهرداری اقدام جهادی نمایند.

رئیس شورای شهر زرگر وجود شهرداری‌ها را آبروی فرمانداران و استانداران برشمرد و یادآورشد: مردم خدمات را از شهرداری می‌گیرند لذا ضروری است اختیارات شهرداری و میزان تجهیزات و امکانات خدماتی و عمرانی مورد نیاز افزایش یابد.

وی احداث ساختمان آتش نشانی شهرداری زرگر را از پروژه های شاخص شهر زرگر برشمرد و عنوان کرد: زمین پروژه مدنظر توسط خانواده مرحوم رجب‌پور به شهرداری هبه شد اما چون این زمین در حریم شهر قرار دارد، ۳ سال تغییر کاربری آن به طول انجامید و اکنون با استفاده از منابع داخلی ساختمان آن در حال احداث است و تقریبا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سعی بر آن هست در سریعترین زمان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رستمی، در بخش دیگر از نشست ضمن تجلیل از اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه خبرنگاران یکی از تشکل های مهم، تاثیرگذار و ارزشمند در جامعه هستند، اظهار کرد: دامن زدن به برخی حواشی کذب و گزارشات خلاف واقع توسعه شهر را دچار چالش می کند.

وی با اشاره به حواشی پیش‌آمده در انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر زرگر، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر زرگر و شهردار با تعامل و جدیت به کار خود ادامه می‌دهند و عمل نادرست یک عضو شورا خللی در عملکرد و تعهد اعضا ایجاد نمی کند و با جدیت در مسیر توسعه شهری حرکت کرده و به تعهد خود به مردم پایبند هستیم.

وی خطاب به رسانه‌های مجازی که بدون تعهد و تخصص از منابع غیرقانونی اطلاعات نادرست گرفته و اخبار کذب انتشار می‌دهند، تصریح کرد: یک رسانه متعهد و واقعی باید اخبار را از منبع قانونی و مسئول مربوطه تهیه کند و از انتشار اخبار کذب که سبب تشویش اذعان عمومی می‌شود جدا خودداری کند، انتشار اخبار کذب نه تنها بار قانونی داشته بلکه سبب ناامیدی مردم به خدمات خدمتگزاران خود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی خبرنگاران و رتبه بندی اصحاب رسانه گام مثبتی بر توسعه همه جانبه شهری است، تصریح کرد: قلم از جایگاه والایی برخوردار است باید صاحبان واقعی قلم از غیرواقعی مجزا باشند عدم رتبه بندی و ارزش گذاری بر اساس تخصص خبرنگاران مانع ورود افراد غیرمتخصص به این عرصه حساس و کلیدی است.

رئیس شورای شهر زرگر با بیان اینکه برخی عدم نظارت‌ها بر فضای مجازی و افزایش بی‌رویه کانال‌های بدون مجوز عامل انتشار اخبار کذب و سبب نا آرامی در جامعه می شوند، گفت: متاسفانه تشخیص اخبار کذب از واقعی برای مردم مشکل است و ضروریست فعالیت این کانال‌ها رصد و نظارت شود.

انتهای پیام

نظر شما