شناسهٔ خبر: 68203705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

توصیه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به زائران اربعین

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان با ارائه توصیه‌های لازم به زائران گفت: با توجه به گرمای هوا، گرمازدگی مهم‌ترین مسئله اربعین امسال است که تاکنون مشکلی در این خصوص ایجاد نشده و به درستی مدیریت شده است.

صاحب‌خبر -

افشین دریانبرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید امسال در این روزها، مشکل گرمازدگی اولین مسئله‌ای است که زائران با آن مواجه می‌شوند.

وی افزود: با این وجود تاکنون مشکل گرمازدگی مخاطره‌آمیز نداشته‌ایم و موارد گرمازدگی همگی مدیریت شدند و مسئله جدی نداشتیم.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه در ساعات روز که هوا گرم است ترافیک تردد وجود ندارد، ادامه داد: از مردم می‌خواهیم همچنان بیشترین ساعات تردد را اوایل صبح یا غروب به بعد انجام دهند تا دچار مشکل نشوند.

دریانبرد با اشاره به بعضی توصیه‌ها تاکید کرد: از زائران می‌خواهیم در صورت ضرورت تردد در روز حتماً از کرم ضد آفتاب با spf بالا استفاده کنند، زیرا در این ساعات در منطقه اشعه uv بالاتر از حد معمول است.

وی اضافه کرد: مصرف مکرر مایعات و پرهیز از نوشیدنی خیلی شیرین، استفاده از لباس با رنگ روشن، گشاد و با پارچه نمدی نیز توصیه می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر استراحت به موقع و کافی، گفت: زائران توجه کنند مواکب در طول شبانه‌روز پخت‌وپز غذا را انجام می‌دهند و وعده‌های غذایی توزیع می‌شود؛ بنابراین از زائران می‌خواهیم غذا نگهداری نکنند و غذای گرم استفاده کنند، زیرا نگهداری غذا در این گرمای شدید موجب فاسد شدن آن می‌شود.

دریانبرد افزود: گیجی، سبک شدن سر، منگ شدن، لکنت در تکلم و در موارد سخت‌تر دردهای عضلانی و درد شکم علائم گرمازدگی هستند؛ بنابراین زائران هر زمانی احساس کردند گیج یا منگ شدند حتماً در جای مناسب استراحت و مایعات زیاد مصرف کنند.

نظر شما