شناسهٔ خبر: 68203411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

چرا بلیت‌ پروازهای اربعین کم است؟  

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به چرایی کمبود بلیت پروازهای اربعین گفت: درخواست سفرهای هوایی در ایام اربعین افزایش یافته و به بیش از یک میلیون نفر رسیده است. این در حالیست که با توجه به ظرفیت ها، ۵۰۰ هزار سفر رفت و ۵۰۰ هزار سفر برگشت برنامه‌ریزی شده است. این یعنی تقاضا بیش از ظرفیت موجود است و از این بابت شرمنده مردم هستیم.

صاحب‌خبر -

محمد محمدی بخش در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه عملیات پروازهای اربعین از روز گذشته شروع شده است، گفت: از ۲۸ مرداد تا ۲ شهریور زمان اوج پروازها به نجف است و روز اربعین و یک روز قبل از آن نیز اوج زمان برگشت زائران تلقی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد بلیت‌ پروازهای اربعین عرضه شده است. حدود ۳۰ درصد هم ظرف دو سه روز آینده ارائه  می‌شود و مابقی نیز تدریجی در این ایام عرضه خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که از کل بازه زمانی اربعین استفاده کنند.

وی با بیان اینکه عرضه بلیت خارج از شبکه نداریم، گفت: نظارت‌های لازم در این بخش انجام  و سایت‌های فروش بلیت پروازهای اربعین نیز مشخص شده است.

محمدی‌بخش در پاسخ به چرایی کمبود بلیت پروازهای اربعین گفت: درخواست سفرهای هوایی در ایام اربعین افزایش یافته و به بیش از یک میلیون نفر رسیده است. این در حالیست که با توجه  به ظرفیت ها، ۵۰۰ هزار سفر رفت و۵۰۰هزار سفر برگشت برنامه‌ریزی شده است. این یعنی تقاضا بیش از ظرفیت موجود است. از این بابت شرمنده مردم هستیم.

وی همچنین اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌های خود را در سایت‌هایشان عرضه می کنند ولی ممکن است به دلیل تقاضای بالا این بلیت‌ها در لحظه فروش برود.

نظر شما