شناسهٔ خبر: 68203290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خدمات رسانی ترافیکی پلیس راهور کردستان به ۱۲ هزار زائر اربعین مرز باشماق 

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از ۱۲ هزار زائر اربعین حسینی از مرز باشماق تردد کرده‌اند، گفت: تمهیدات ترافیکی لازم برای تسهیل در تردد زوار فراهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: گشت خودرویی تصادفات پلیس راهور به صورت شبانه روزی و به حالت آماده باش در میادین ورودی و خروجی شهر مریوان مستقر و درحال خدمات رسانی به زوار  بوده و در حال حاضر ۱۳ واحد گشت خودرویی، موتوری و پاس پیاده در مسیر درونشهری مریوان به سمت مرز باشماق برای روانسازی ترافیک مسیر زوار فعال هستند و در روزهای آینده با پیش‌بینی‌ های انجام شده با توجه به حجم زوار این تعداد افزایش خواهد یافت. 

همتی زاده همچنین اظهار داشت: در راستای خدمات رسانی بهتر و شایسته به زوار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) تعداد ۶ قطعه پارکینگ با ظرفیت ۵ هزار خودرو در شهرمریوان اختصاص یافته و مورد پوشش ترافیکی پلیس راهور می باشد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد ظرفیت پارکینگ های اختصاصی اربعین حسینی در شهر مریوان خالی است، ابراز کرد: پارکینگ‌های خصوصی سطح شهر مریوان نیز هنوز ظرفیت پارک خودروهای شخصی زوار را دارد و بیش از یک هکتار زمین در مرز باشماق این شهرستان برای پارک خودرو در نظر گرفته شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: اقدامات و فعالیتهای فرهنگی خوبی از سوی کارشناسان پلیس راهور درشهر مریوان برای کاهش سوانح خودرویی در این ایام صورت گرفته؛ گفت بیش از ۱۲۰ متر بنر آموزشی فرهنگ ترافیکی،  تابلوی مسیر یاب و بانک اطلاعاتی پارکینگ های اختصاصی در مسیر زوار در شهر مریوان چاپ و نصب شده است.
ایشان همچنین از چاپ و توزیع ۵ هزار تراکت و نقشه مسیر یاب با درج پیام های ترافیکی در این ایام خبر داد.

وی بیان کرد: تعداد ۳ موکب با پوشش ترافیکی و امنیتی در شهر مریوان فعالیت دارند و تا بعد از اربعین حسینی و بازگشت زوار ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور کردستان در پایان خاطرنشان کرد: تعداد ۵ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه مینی بوس از سوی ستاد اربعین شهرستان برای انتقال زوار در مبادی ورودی شهر مریوان مستقر و در حال ارائه خدمت به زائرین محترم هستند؛ گفت: هم‌اکنون تردد زائرین در مسیر مرز باشماق به سهولت و به صورت روان در حال انجام است.

46

نظر شما