شناسهٔ خبر: 68202859 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بهترین مارک فلش مموری؛ معرفی ۱۰ رقیب ۲۰۲۴

در اینجا ۱۰ مورد از بهترین مارک فلش مموری از بین چندین و چند برند مطرح بازار انتخاب شده اند تا به بررسی ویژگی های آنها بپردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از اقتصادی ترین درایوها برای ذخیره سازی انواع داده ها فلش مموری ها هستند که با وجود انواع حافظه های عظیم تر و پرسرعت تر همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند. فلش ها حجم و ابعاد کوچکی دارند و به همین دلیل حمل آنها بسیار آسان است و از این جهت کاربردی هستند. همانگونه که میدانید هر ساله برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه فلش مموری به بازار جهانی می کنند و از این بین ممکن است انتخاب بهترین آنها کمی گمراه کننده باشد. ما در این مطلب قصد داریم 10 مورد از بهترین مارک فلش مموری را به شما علاقه مندان معرفی نماییم، پس تا انتها همراه ما باشید.

معرفی 10 مورد از بهترین مارک فلش مموری بازار

در اینجا 10 مورد از بهترین مارک فلش مموری از بین چندین و چند برند مطرح بازار انتخاب شده اند تا به بررسی ویژگی های آنها بپردازیم. این برندها اصولا به طراحی و عرضه فلش هایی معروف هستند که برای اهداف و بودجه های مختلف مناسب می باشند. بنابراین صرف نظر از برند بودن و گران قیمت به نظر رسیدن قطعا می توانید مدلی از فلش مموری را از هر یک از این برندها انتخاب نمایید. پس اگر این روزها قصد خرید فلش مموری جدیدی دارید و از طرفی علاقه مند به آشنایی با برندهای برتر دنیا هستید ادامه مطلب را از دست ندهید. علاوه بر این، برای افرادی که خودشان فروشنده لوازم جانبی کامپیوتر یا موبایل هستند و به دنبال خرید بهترین مارک فلش مموری برای فروش و کسب سود هستند نیز این مطلب می تواند مفید باشد و در خرید مارک های باکیفیت فلش کمک شان کند.

اچ پی

برند HP یکی از کمپانی های با سابقه در تولید فلش مموری به شمار می آید که از دیر باز در ایران طرفداران خاص خود را دارد. فلش های برند اچ پی عموما طراحی ظاهری متنوعی دارند و متریال ساخت آنها با کیفیت است. از این برند هم می توانید فلش هایی با رابط یو اس بی 3.2 تهیه کنید که سرعت بالایی در انتقال داده ها دارند و البته کمی گران قیمت تر هستند و هم می توانید فلش هایی با رابط یو اس بی خریداری کنید که سرعت پایین تری داشته اما کار راه اندازند. این برند فلش هایی موسوم به OTG نیز تولید می کند که با داشتن 2 رابط (USB و Type-C) انتقال ساده تر اطلاعات به دستگاه های سازگار مانند گوشی، لپ تاپ و… را امکان پذیر می کند.

ای دیتا

متریال اصلی ساخت بدنه فلش مموری های ای دیتا پلاستیک یا فلز می باشد و طراحی ظاهری آنها نیز عموما دوست داشتنی و جذاب است. اگر قصد خرید فلش مموری های ای دیتا را دارید انتخاب های نسبتا زیادی پیش روی شماست، برای مثال رابط برخی از فلش ها تایپ سی و برخی دیگر USB نسل 2.0 یا 3.2 هستند. مقاومت در برابر شوک، آب و گرد و غبار از جمله استانداردهایی است که ای دیتا فلش های خود را به آن مجهز نموده تا طول عمر آنها افزایش پیدا کند و از همه مهم تر داده های با اهمیت شما دچار مشکل نشود.

سیلیکون پاور

فلش مموری های سیلیکون پاور در مدل های مختلفی تولید می شوند که از آن جمله می توان به درایوهایی با رابط یو اس بی نسل سوم و دوم اشاره نمود. همچنین این برند فلش های OTG نیز طراحی و عرضه می کند که بسیار کاربردی هستند. شما می توانید در تنوع زیاد فلش مموری های سیلیکون پاور، هم مدل های مینیمال و هم نمونه های فانتزی یا با طراحی خاص مثل سری Blaze B10 پیدا کنید که تاییدی بر احترام سیلیکون پاور به سلیقه های مختلف است.

تیم گروپ

خرید فلش مموری سن دیسک

تیم گروپ از جمله برندهایی است که در کنار ویژگی های فنی به طراحی ظاهری و رنگ و لعاب فلش مموری های خود نیز اهمیت ویژه ای داده است. این اهمیت دادن البته به چشم کمپانی های مطرح نیز آمده است تا جایی که برخی از مدل های فلش این برند مانند T193 موفق به کسب جایزه های ملی شده اند. تیم گروپ همچنین به عنوان بهترین مارک فلش مموری در سراسر جهان همواره سعی نموده با روش هایی نوین به حفظ محیط زیست کمک کند.

در این زمینه می توان به تولید فلش مموری C175 ECO اشاره کرد که متریال ساخت بدنه آن مواد بازیافتی می باشد. پس اگر یک فرد دغدغه مند و علاقه مند به طبیعت هستید می توانید روی خرید فلش مموری از برند تیم گروپ فکر کنید. البته علاوه بر این موارد همانگونه که در ابتدا اشاره شد ویژگی های فنی فلش های تیم گروپ نیز درخور توجه بوده و سرعت بالا و بهره مندی از استانداردهای حفاظتی از دیگر مشخصات کاربردی آنها به شمار می رود.

پاتریوت

انتقال داده های حجیم در مدت زمان اندک چیزی است که هدف اصلی خیلی از افراد هنگام خرید فلش مموری است، به خصوص افرادی که به واسطه شغل خود، دانشجو بودن و… زمان اندکی در اختیار دارند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید که سرعت فلش معیار اول انتخاب شماست خوب است که با بهترین مارک فلش مموری یعنی پاتریوت آشنا شوید. یکی از فلش های این برند با نام Supersonic Rage 2 به داشتن سرعت بالا شناخته می شود. سرعت خواندن اطلاعات توسط این فلش حدود 400 مگابایت بر ثانیه بوده و بهترین گزینه برای انتقال داده های حجیم می باشد.

پی ان وای

پی ان وای یکی دیگر از برندهایی است که به لیست بهترین مارک فلش راه یافته و این مورد به علت قابلیت هایی است که از مدل های مختلف فلش های این کمپانی دیده ایم. فلش های PNY در انواع گوناگون کشویی، مینی و… در بازار جهانی وجود دارند و علاوه بر تنوع در ظاهر دارای رابط های USB 3.2 ،USB3.1 ،USB3.0 یا USB 2.0 هستند که بسته به نیاز خود به سرعت بالا یا معمولی می توانید آنها را انتخاب کنید. فلش های پی ان وای همچنین به خوش قیمت بودن شناخته می شوند، بنابراین اگر قیمت مناسب و کیفیت بالا را در کنار یکدیگر می خواهید به خرید فلش مموری PNY فکر کنید.

سامسونگ

برند سامسونگ از جمله کمپانی هایی است که نیازی به تعریف و تمجید خاصی ندارد و کیفیت آن در طراحی و تولید سایر محصولاتی که تا به امروز تولید نموده، تکلیف ما را در ارتباط با فلش های آن نیز مشخص می کند. البته جدا از این مورد علت اینکه سامسونگ به عنوان بهترین مارک فلش مموری شناخته می شود این است که تولیدات آن عموما در برابر آب، ضربه، دما نامتعارف، اثرات مغناطیسی و اشعه ایکس مقاوم هستند. همچنین طراحی آنها مینیمال و بسیار چشم نواز است که خود گواهی بر تایید کیفیت متریال استفاده شده در ساخت فلش ها است. از طرفی دیگر با بکارگیری رابط هایی نظیر تایپ سی و USB نسل سوم سرعت انتقال داده ها توسط آنها نیز بالا است.

سن دیسک

اگر به دنبال تعادل بین سرعت، دوام و قیمت مناسب در یک فلش هستید پیشنهاد ما به شما خرید فلش مموری برند سن دیسک است. فلش های سن دیسک در بسیاری از مدل ها همان سرعتی را ارائه می دهند که تبلیغ می کنند. اگر به وب سایت اصلی این برند که در حال حاضر وسترن دیجیتال است سری بزنید خواهید دید که در مدل های اخیر عموما از فلز یا پلاستیک در ساخت بدنه این فلش ها استفاده می شود. همچنین آنها در اغلب مدل ها به رابط تایپ سی یا USB 3.2 مجهز هستند تا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بالا باشد.

کینگستون

خرید فلش مموری usb3

اگر به یک فلش ایمن نیاز دارید و حفظ حریم خصوصی در اولویت های شماست برند کینگستون را به یاد داشته باشید. برخی از فلش های کینگستون دارای سیستم رمزگذاری 256 بیتی AES-XTS هستند و برخی از آنها حتی دارای صفحه کلیدی بر روی بدنه خود می باشند. فلش های کینگستون همچنین دارای متریال ساخت بسیار با کیفیت هستند، برای مثال مدارهای داخلی فلش مموری سری IronKey Keypad 200 برند کینگستون با یک لایه اپوکسی پوشانده شده اند تا در کنار محافظت از مدارها، دسترسی به اطلاعات فلش مموری بدون آسیب زدن به مدارها غیرممکن شود و در نتیجه اطلاعات به صورت ایمن حفظ شوند.

لکسار

لکسار نیز مانند سایر برندهایی که تا اینجا بررسی شد، فلش های خود را در انواع مختلف با رابط های یو اس بی نسل دوم و نسل سوم ارائه می دهد. متریال اصلی در ساخت فلش های لکسار فلز است اما جهت تنوع بخشیدن و نیز کاهش قیمت، برخی از مدل ها بدنه پلاستیکی دارند. همچنین سرعت انتقال اطلاعات نیز توسط فلش های لکسار بالا بوده و با توجه به نسل رابط در بعضی از مدل ها این سرعت تا 450 مگابایت بر ثانیه نیز عنوان شده است. بنابراین چه دنبال سرعت بالا باشید و چه قیمت حداقلی، می توانید از فلش های متنوعی که لکسار تولید نموده مدلی را برای خرید انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین مارک فلش مموری پرداختیم تا برای ذخیره سازی اطلاعات با ارزش خود، نگهداری ایمن و حتی انتقال سریع آنها گزینه هایی حرفه ای پیش رو داشته باشید. این برندها شامل اچ پی (HP)، ای دیتا (ADATA)، پاتریوت (Patriot)، پی ان وای (PNY)، تیم گروپ (TeamGroup)، سامسونگ (Samsung)، سن دیسک (SanDisk)، سیلیکون پاور (Silicon Power)، کینگستون (Kingston) و لکسار (Lexar) بود که در مورد ویژگی های اصلی آنها صحبت کردیم.

برچسب‌ها:

نظر شما