شناسهٔ خبر: 68202733 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس دانشگاه کلمبیا در آمریکا استعفا کرد

رئیس دانشگاه کلمبیا پس از یک دوره پر فراز و نشیب و در میانه اعتراض‌های گسترده علیه جنگ غزه در نهایت از سمت خود استعفا کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا در آمریکا استعفای خود را اعلام کرد.

استعفای مینوش شفیق در حالی صورت می‌گیرد که دانشگاه کلمبیا در ماه‌های اخیر و پس از آغاز جنگ غزه شاهد اعتراض‌های گسترده در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی بوده است.

مینوش شفیق تنها یک سال پیش در دانشگاه آیوی‌لیگ در نیویورک سمت گرفته بود.

اکنون وی سومین رئیس دانشگاه آیوی‌لیگ است که در ارتباط با اعتراض‌ها به جنگ غزه استعفا می‌دهد.

شفیق در ماه می‌ گذشته (اردیبهشت ماه) به افسران اداره پلیس نیویورک اجازه داد تا در محوطه دانشگاه مستقر شوند؛ تصمیمی بحث‌برانگیز که منجر به دستگیری حدود ۱۰۰ دانشجو شد.

اعتراض در دانشگاه کلمبیا علیه جنگ غزه به دانشگاه‌های سراسر آمریکا و برخی کشور‌های دیگر گسترش یافت.

شفیق در ایمیلی به دانشجویان و اساتید دانشگاه کلمبیا نوشت که او بر «دوره‌ای از آشفتگی که در آن غلبه بر دیدگاه‌های متفاوت در جامعه ما دشوار بود» نظارت داشته است.

رئیس دانشگاه کلمبیا نوشت: در طول تابستان، من توانستم فکر کنم و تصمیم گرفتم که حرکت من در این مرحله به بهترین وجه به کلمبیا کمک می‌کند تا از چالش‌های پیش رو عبور کند.

شفیق یادآور شد: من سعی کرده‌ام راهی را طی کنم که اصول آکادمیک را رعایت و با همه با انصاف و شفقت رفتار کند.

از زمان آغاز جنگ غزه، محوطه دانشگاه‌های آمریکا محل تظاهرات علیه این جنگ بوده است؛ رؤسای دانشگاه‌های هاروارد، پنسیلوانیا و موسسه فناوری ماساچوست همگی به جلسه استماع کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان آمریکا احضار شدند.

این اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا با سرکوب گسترده‌ای مواجه شد و برخی مقام‌های دانشگاهی به دلیل مخالفت با سرکوب تظاهرات با اقدام‌های انضباطی مواجه شدند.

بسیاری از دانشجویان نیز در این اعتراض‌ها بازداشت شده و یا با اقدام‌های انضباطی مواجه شدند.

انتهای پیام/

نظر شما